2005
Riemuitkaa elämän tarkoituksen ymmärtämisestä
Elokuu 2005


KOTIKÄYNTIOPETUSSANOMA

Riemuitkaa elämän tarkoituksen ymmärtämisestä

Valitkaa rukoillen ja lukekaa tämän sanoman pyhien kirjoitusten kohdista ja opetuksista ne, jotka soveltuvat niiden sisarten tarpeisiin, joiden luona vierailette. Kertokaa kokemuksistanne ja lausukaan todistuksenne. Pyytäkää sisaria, joita opetatte, tekemään samoin.

Profeetta Joseph Smith: ”Suuri pelastussuunnitelma on aihe, jonka pitäisi saada ehdoton huomiomme, ja sitä tulisi pitää yhtenä taivaan parhaista lahjoista ihmiskunnalle” ( Profeetta Joseph Smithin opetuksia , 1985, s. 67).

Mikä on Jumalan suunnitelma lapsiaan varten?

Moos. 1:39: ”Tämä on minun työni ja kirkkauteni – ihmisen kuolemattomuuden ja iankaikkisen elämän toteuttaminen.”

Ensimmäinen presidenttikunta ja kahdentoista apostolin koorumi: ”Kuolevaisuutta edeltävässä maailmassa henkipojat ja -tyttäret tunsivat Jumalan iankaikkisena Isänään ja palvelivat Häntä sellaisena sekä hyväksyivät Hänen suunnitelmansa, jonka mukaan Hänen lapsensa voivat saada fyysisen ruumiin ja saada maanpäällistä kokemusta edistyäkseen kohti täydellisyyttä ja toteuttaakseen lopulta jumalallisen päämääränsä iankaikkisen elämän perillisinä” (”Perhe – julistus maailmalle”, Liahona , lokakuu 2004, s. 47).

Abr. 3:24–25: ”Teemme maan, jonka päällä nämä saavat asua; ja koettelemme heitä näin nähdäksemme, tekevätkö he kaiken, mitä Herra, heidän Jumalansa, käskee heidän tehdä.”

Seitsemänkymmenen koorumin jäsen vanhin Bruce C. Hafen: ”Tämä maailma ei ole meidän kotimme. Me olemme poissa kotoa koulussa yrittäen oppia ’suuren onnensuunnitelman’ opetukset, niin että voimme palata kotiin. – – Suunnitelma on pakostakin täynnä ohdakkeita ja kyyneliä – Hänen ja meidän. Mutta koska Hän ja me olemme niin täydellisesti tässä yhdessä ja olemme ’yhtä’ Hänen kanssaan kaiken vastustuksen voittamisessa, se sinällään tuottaa meille ’käsittämätöntä iloa’. Kristuksen sovitus on aivan tämän suunnitelman ytimessä.” (”Sovitus – kaikki kaikkien puolesta”, Liahona , toukokuu 2004, s. 98.)

Kahdentoista apostolin koorumin jäsen vanhin Henry B. Eyring: ”Jumalan luomistekojen tarkoitus ja tarkoitus, miksi Hän on antanut meille elämän, on suoda meille oppimiskokemus, joka on meille välttämätön päästäksemme takaisin Hänen luokseen, elämään Hänen kanssaan iankaikkisessa elämässä. Se on mahdollista vain jos luontomme muuttuu uskon kautta Herraan Jeesukseen, todellisen parannuksen kautta ja tekemällä ja pitämällä ne liitot, jotka Hän tarjoaa.” (”Education for Real Life”, Ensign , lokakuu 2002, s. 16.)

Kuinka Jumalan suunnitelmasta riemuitseminen voi auttaa minua kestämään koettelemukset?

Kahdentoista apostolin koorumin jäsen vanhin Neal A. Maxwell (1926– 2004): ”Se, että yrittää käsittää tämän elämän koettelemukset ja tarkoituksen ymmärtämättä taivaallisen Isän ihmeellisen kattavaa pelastussuunnitelmaa, on kuin yrittäisi ymmärtää kolminäytöksistä näytelmää katsomalla vain toisen näytöksen. Onneksi tietomme Vapahtajasta Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen sovituksestaan auttaa meitä kestämään koettelemuksemme ja näkemään kärsimyksessä tarkoitusta ja luottamaan Jumalaan siinä, mitä emme voi käsittää.” (”Hyvin kestäminen”, Liahona , huhtikuu 1999, s. 10.)

Nuorten Naisten ylijohtaja Susan W. Tanner: ”Jeesuksen Kristuksen sovitus on ainoa keino selviytyä koetuksistamme. Kaiken voitavamme jälkeen meidän on turvauduttava Hänen voimaansa. – – Kun etsimme Häntä nöyrästi, Hän vastaa rukouksiimme.” (”How Will They Know Unless We Teach Them So?” [Nuorten Naisten järjestön avoimien ovien tilaisuudessa pidetty puhe syksyllä 2003].)

Tulosta