2012
Meidän palstamme
Elokuu 2012


Meidän palstamme

Miksi koettelemuksia?

Mietimme monta kertaa, miksi meillä on ongelmia silloinkin kun pidämme käskyt ja elämme evankeliumin mukaan. Emme saa unohtaa, että tulimme tänne maan päälle koeteltaviksi. Kun me voitamme koettelemukset ja osoitamme taivaalliselle Isälle valinnoillamme, että me rakastamme Häntä, Hän siunaa meitä niin, että perheessämme vallitsee Herran Henki.

Kahellyn V. (alla), Venezuela

Velvollisuus Jumalaa kohtaan

Olen tehnyt työtä suorittaakseni loppuun Velvollisuus Jumalaa kohtaan -ohjelman sekä silloin kun asuin Venezuelassa että kun muutin perheeni kanssa Kiinaan.

Velvollisuus Jumalaa kohtaan -ohjelma on todella innoitettu. Nuori mies voi oppia ihmeellisiä asioita, joita hän voi käyttää koko loppuelämänsä ajan saavuttamalla ohjelman tavoitteet. Hän oppii hengellisiä asioita, ajallisia asioita, fyysisiä asioita ja paljon muuta.

Kannattaa todellakin omistautua noiden tavoitteiden saavuttamiseen. Olen oppinut olemaan parempi ihminen, todistukseni Jeesuksen Kristuksen evankeliumista on kasvanut ja olen paremmin valmistautunut ottamaan vastaan Melkisedekin pappeuden ja palvelemaan lähetystyössä. On tyydytystä tuottavaa tietää, että voin jonakin päivänä olla hyvä esimerkki tuleville lapsilleni.

Jonathan A., Kiina

Lempikohtani pyhissä kirjoituksissa

1. Nefi 3:7

Tämä pyhien kirjoitusten kohta vahvistaa uskoani, koska Nefi osoittaa koettelemuksissa, että hän on yhä kuuliainen ja tekee sen, mitä Herra haluaa hänen tekevän. Ja taivaallinen Isä siunaa häntä siitä.

Kaila T. (yllä), Filippiinit

Edistyminen-ohjelma

Sain 27. helmikuuta 2011 Nuorten Naisten tunnustuspalkintoni. Olen iloinen siitä, että suoritin Edistyminen-ohjelman, että pidin itseni puhtaana ja siveellisenä ja että voin käyttää riipustani ylpeänä. Tiedän, että Nuorten Naisten järjestö auttaa meitä edistymään ja valmistautumaan avioliittoon pyhässä temppelissä. Olen kiitollinen taivaalliselle Isälleni tästä järjestöstä. Riipukseni ansaitsemalla olen saavuttanut yhden tavoitteistani ja tiedän, että voin edelleen tehdä paljon hyvää Herran työssä.

Katherine M., Venezuela

Sain oman todistuksen

Olen syntynyt kirkon piiriin eikä minulla ollut juuri minkäänlaista todistusta, ennen kuin aloin lukea pyhiä kirjoituksia vakain aikein. Sen sijaan että olisin vain lukenut paperilla olevat sanat, etsin niiden syvällistä merkitystä. Luin kohdan 3. Nefi 11:3 ja asettauduin niiden ihmisten asemaan. Tuo pyhien kirjoitusten kohta ja sitä seuraavat jakeet järisyttivät minua. Sen jälkeen olen edelleenkin lukenut pyhiä kirjoituksia ja rukoillut vilpittömästi, ja todistukseni on kasvanut.

Ryan R., Washington, USA

Tulosta