2018
Be for hver enkelt søster ved navn
March 2018


Prinsipper for besøkende lærerinner

Be for hver enkelt søster ved navn

Vår kjærlighet til og inspirasjon overfor dem vi besøker, vil øke når vi ydmykt ber for hver enkelt søster ved navn.

Bilde
visiting teaching companions praying together

En søster fortalte at i en vanskelig periode i hennes liv kom det ofte en telefonsamtale eller en enkel tekstmelding fra hennes besøkende lærerinner på “spesielt mørke dager”. De syntes å vite akkurat når hun trengte litt oppmuntring. Hun visste at de ba for henne, både i løpet av besøkene deres, og på egenhånd.

Skriftene inneholder mange eksempler på menn og kvinner som ba for andre ved navn. Blant de mest dramatiske er Alma den yngres far. En engel talte til Alma den yngre og sa at hans far “[hadde] bedt i stor tro for deg… Derfor, i denne hensikt har jeg kommet for å overbevise deg om Guds kraft og myndighet, så hans tjeneres bønner kunne bli besvart i forhold til deres tro” (Mosiah 27:14).

Å be for hverandre åpner vårt hjerte for å motta de velsignelser som Herren ønsker å gi oss. “Hensikten med bønn er ikke å forandre Guds vilje, men å sikre oss selv og andre velsignelser Gud allerede er villig til å gi oss, men som vi må be om å få.”1

“Tenk på vår samlede styrke hvis alle søstre holdt en oppriktig bønn hver morgen og kveld, eller enda bedre, ba til enhver tid slik Herren har befalt”, sa Julie B. Beck, tidligere generalpresident for Hjelpeforeningen.2 Å be for dem vi er besøkende lærerinner for, styrker oss som enkeltpersoner og som siste-dagers-hellige kvinner.

President Henry B. Eyring, førsterådgiver i Det første presidentskap, har sagt: “Be om å få vite hva de føler… Dere trenger å vite hva Gud vil at dere skal gjøre for å hjelpe dem, og gjøre alt dere kan idet dere føler Guds kjærlighet til dem.”3

Tro, familie, hjelp

Bilde
Relief Society seal

Noter

  1. Veiledning til Skriftene, “Bønn.”

  2. Julie B. Beck, “Det siste-dagers-hellige kvinner gjør best: Stå sterk og urokkelig”, Liahona, nov. 2007, 110.

  3. Henry B. Eyring, “Prestedømmet og personlig bønn”, Liahona, mai 2015, 85.

Skriv ut