2021
Todistukseni
Elokuu 2021


Todistukseni

Elämme aikana, jona Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko on vahvempi kuin koskaan aikaisemmin. Eläminen vanhurskaasti ei ole muuttunut kuitenkaan yhtään sen helpommaksi.

Saatana yrittää kovasti riistää tahdonvapautemme, ja siksi hänestä on aikojen saatossa tullut kierompi houkuttelija. Valintoja tehdessämme vaihtoehtomme eivät ole enää mustavalkoisia, vaan niistä on tullut erilaisia harmaan sävyjä. Tahdonvapautemme on kovemmalla koetuksella kuin aikaisemmin. Ihminen ei ole koskaan aiemmin ollut yhtä kykenevä tekemään, mitä hän itse haluaa.

Tänä aikana Herra on suonut meille keinot, joita hyödyntämällä pääsemme hetkessä käsiksi pyhiin kirjoituksiin ja erityisesti profeettojen sanoihin. Tiedän, että profeetat ovat Jumalan erityisiä todistajia ja he ovat kautta aikain saaneet ilmoitusta siitä, mikä ihmislapsia odottaa. He auttavat meitä pääsemään lähemmäksi Vapahtajaa ja tuntemaan suurta rakkautta tänä haastavana aikakautena.

Taivaallinen Isämme on antanut profeettansa meille rakkaudesta meitä kohtaan. Hän haluaa meidän tekevän valintoja, jotka tuovat meille iloa ja siunauksia iankaikkisessa jatkuvuudessa. Me voimme itse tuntea Pyhän Hengen todistavan profeettojen ja apostolien sanoman voimasta ja totuudesta.

Muistan, kun pari vuotta sitten kirkossamme alkoi Tule ja seuraa minua -ohjelma. Nuoresta miehestä se tuntui kummalliselta, koska minusta saimme tarpeeksi opetusta sunnuntaisin kirkossa. ”Ei kai meidän ole tarpeen tuoda kirkkoa kotiimme”, ajattelin.

Kuinka paljon paremmin ymmärränkään tämän ohjelman tarpeellisuuden nyt vakavan koronapandemian aikana. Kotiin keskittyvä kirkko on ollut hengelliselle ruumiille välttämätön, jotta todistuksemme pysyisi vahvana.  Mormonin kirjaa lainaten ”uskokaa, että ihminen ei käsitä kaikkea, minkä Herra voi käsittää”.

Nautin suunnattomasti pyhien kirjoitusten lukemisesta. Vaikka ne sisältävät evankeliumin totuudet sellaisenaan, nykyisillä profeetoilla on tärkeä tehtävä opastaessaan meitä. Ottamalla varteen heidän sanansa me tiedämme parhaan vaihtoehdon näiden lukuisien harmaan sävyjen välillä.

Olen kiitollinen profeetoista, joita meillä on tänä päivänä. Tiedän, että kun olemme kuuliaisia heidän sanoilleen, Pyhä Henki on kanssamme ja johdattaa meitä toimimaan oikein elämässämme.

Tulosta