2023
Hån kan ikke ændre sandheden
Juni 2023


»Hån kan ikke ændre sandheden«, Til styrke for de unge, juni 2023.

Hån kan ikke ændre sandheden

I kan forsvare det, der er sandt, selvom folk håner jer.

Billede
ung mand, der bliver peget fingre ad

Illustration: David Klug

Vi lever i en tid, hvor flere og flere mennesker håner Jesus Kristus, hans lærdomme og hans følgere.

At håne betyder at gøre nar af, latterliggøre eller spotte. Det er ikke let at blive hånet, men måden, I reagerer på, er altafgørende.

Følg Frelserens eksempel

Frelseren er det fuldkomne eksempel på, hvordan man reagerer på at blive hånet. Han udholdt hån fra dem, der ikke troede på ham. Men deres hån kunne ikke ændre sandheden: Han er Guds Søn, og han gjorde sin Faders vilje. Jesus stod modigt op for sandheden. Og han kan hjælpe jer til at gøre det samme.

Stå op for sandheden

Når I befinder jer i en situation, hvor I kan forsvare Jesus Kristus og hans kirke, så løb ikke væk fra den. Det kan føre til fortrydelse, fordi I gik glip af en mulighed for at velsigne mennesker med de evige og uforanderlige sandheder, verden har brug for at kende.

Det er ikke altid let at stå op for sandheden, især ikke når man bliver hånet på grund af den. Det kan ske i skolen, på arbejdet, blandt venner eller tilmed i familien.

Jesus blev hånet, profeter bliver hånet, og mange andre er blevet hånet for at forsvare sandheden. Det kan være ubehageligt, når andre håner jer, men at forsvare sandheden er altid det rette at gøre, for hån kan ikke ændre sandheden.

Udskriv