2017
Hoe we het evangelie doeltreffend uitdragen
January 2017


Antwoorden van kerkleiders

Hoe we het evangelie doeltreffend uitdragen

Naar een toespraak, gehouden tijdens de algemene aprilconferentie van 2000.

Afbeelding
Sharing the gospel

We hoeven ons niet te schamen voor ons geloof of hetgeen wij voor waar houden af te zwakken. Maar we kunnen er in een geest van liefdevol begrip over vertellen, duidelijk en vol zelfvertrouwen, met het oog op Gods eer gericht, en dat zonder onze luisteraars onder druk te zetten of te denken dat we onze plicht verzaakt hebben als ze niet onmiddellijk aannemen wat wij geloven.

Als we het gezelschap van de Heilige Geest genieten, kunnen we eenvoudige dingen doen waardoor de minderactieve leden van de kerk en zij die niet van ons geloof zijn het evangelie beter gaan begrijpen. We hebben hier geen nieuw programma voor nodig. U hebt geen handboek nodig of een roeping of instructies. Goede leden van de kerk moeten alleen op de macht van de Heilige Geest leren vertrouwen en de kinderen van onze Vader de hand reiken en hen raken. Er is geen betere manier om te dienen dan door ons persoonlijk getuigenis te geven aan hen die te weinig begrip van het herstelde evangelie van Jezus Christus hebben.

Dus broeders en zusters, zijn we klaar om iets te doen? Kan ieder van ons vandaag besluiten dat we ons persoonlijk beter geestelijk zullen voorbereiden door naar leiding van de Heilige Geest te streven en dan, met zijn macht, meer kinderen van onze Vader het begrip en de kennis te geven dat de kerk waar is?

Ik getuig dat de Heiland leeft en dat Hij ieder van ons zal zegenen als we doen wat we kunnen om dit grote werk van zijn kerk voor te stuwen. Ik hoop dat ieder van ons een beetje meer zal doen.

Afdrukken