2020
Hvem er jeg? – Velg et kort
Juni 2020


Bruk disse kortene til å spille spillet på side V12–V13.Hvem er jeg? – Velg et kort

Bilde
Who Am I—Pick a Card
  • Abish:Jeg ble omvendt til Gud for mange år siden, da min far fikk et syn. Mens jeg arbeidet for kong Lamoni, hjalp jeg mange å lære om Guds kraft.

  • Kong Lamoni:Da jeg lærte om evangeliet, fikk jeg et syn. Jeg så Jesus! Jeg bar vitnesbyrd for min far og hjalp til med å redde misjonærer fra fengsel.

  • Korihor:Jeg prøvde å overbevise folk om at Jesus ikke var virkelig, og krevde bevis på at det fantes en Gud. Plutselig kunne jeg ikke snakke eller høre!

  • Ammon:Jeg er en av Mosiahs sønner. Under min misjon beskyttet jeg kong Lamonis hjorder. Jeg underviste kong Lamoni og dronningen om evangeliet.

  • Anti-nephi-lehitter:Tidligere var vi lamanitter som kriget mye, men vi bestemte oss for å følge Gud. Så vi gravde ned våre krigsvåpen og lovet å aldri krige igjen.

  • Alma den yngre:Jeg er oppkalt etter min far, profeten. Vennene mine og jeg tok dårlige valg. Men så omvendte vi oss og ble misjonærer.

  • Dronningen:Jeg beskyttet mannen min da andre trodde han var død. Etter at jeg lærte om Gud, hjalp min tjener Abish meg å reise meg og undervise andre.

  • Kaptein Moroni:Jeg var kaptein for den nephittiske hæren, men jeg likte ikke å skade folk. Jeg laget frihetens fane for å minne folk på hva som var viktigst å beskytte.

  • Unge krigere:Vi lærte om tro av våre mødre. Da vi trengte å beskytte våre familier, stolte vi på at Gud ville hjelpe oss. Og det gjorde han!

  • Aaron:Jeg er en av Mosiahs sønner. På min misjon underviste jeg kong Lamonis far og mor. Så laget de lover som beskyttet misjonærene i landet deres.

  • Amalickiah:Jeg ønsket så inderlig å bli konge! Jeg forgiftet lamanittenes høvding og tok over hæren hans. Jeg prøvde å overtale folk til å slåss og skade hverandre.

  • Trellkvinnen:Da noen skadet meg, var jeg modig nok til å fortelle noen om det og be om hjelp. Jeg samarbeidet med kaptein Moroni om å beskytte folket hans.

Illustrasjoner: Jeff Harvey