2023
Vaimu keel
Jaanuar 2023

„Vaimu keel”, Liahoona, jaan 2023.

Viimse aja pühade hääled

Vaimu keel

Ma õppisin, et Vaim võib aidata meil edasi anda Taevase Isa armastust, isegi kui meie end küündimatuna tunneme.

Kujutis
buss

Foto avaldatud autori loal; illustreerinud Jennifer M. Potter

Illustreerinud Jennifer M. Potter

Nooruses veetsin suved koos tantsurühmaga Euroopas ringi reisides. Meie publik, etendused ja esinemise energia olid muutlikud, kuid meil oli üks traditsioon, mis jäi alati samaks: me lõpetasime iga kontserdi lauluga „Jumal olgu ikka sinuga”1 selle riigi keeles, mida me külastasime. Kuna enamik minu tantsurühma liikmetest kuulus Viimse Aja Pühade Jeesuse Kristuse Kirikusse, armastasime seda traditsiooni. See oli suurepärane viis publikuga suhestuda ja jagada Taevase Isa armastust.

Ühe sellise ringreisi lõpus olime just ületanud Saksamaa piiri ja eelseisvate esinemiste jaoks harjutasime seda laulu saksa keeles. Kuid kohale jõudes saime teada, et selles Saksamaa piirkonnas räägiti sorbi keelt, murret, mis ei sarnanenud sugugi selle lauluga, mida me nii usinalt harjutanud olime.

Bussis esinemisele sõites tundsin end nii kurnatult, et tahtsin kogu sõidu lihtsalt magada. Kuid meie juhtidel olid teised mõtted. Nad olid palunud meie reisijuhtidel selle laulu sorbi keelde tõlkida. Nüüd tahtsid nad, et kogu bussitäis pooluniseid esinejaid selle laulu vaid mõned tunnid enne meie esinemist selgeks õpiks.

Andsime endast parima. Etteaste lõpus seisime koos lava ees ja hakkasime laulma. Mäletan, kui üllatunud ma olin, kui need tundmatud sõnad, mida olin paar tundi varem segi ajanud, mulle kergesti meelde tulid. Tundsin, kuidas minu varasemad kahtlused meie laulmiseks valmisoleku suhtes haihtusid, kui ma lootsin Vaimule, et ta mulle sõnu meelde tuletaks.

Kujutis
tantsupaar

Kui me tantsimise lõpetasime ja laulma hakkasime, tõi Vaim mulle meelde selle laulu sõnad.

Foto avaldatud autori loal

Publik oli üllatunud ja seejärel vaimustus. Kui laul lõppes, valitses rahvahulgas vaikus. Siis tõusid nad püsti ja hakkasid meile üht laulu vastu laulma. Nad selgitasid hiljem, et see oli tänulaul, mida nad tavaliselt esitavad erilistel puhkudel.

Ma tundsin sel hetkel tugevalt Vaimu, kuigi ma nende laulu sõnu ei mõistnud. Olin tänulik, et hoolimata minu küündimatuse tunnetest oli Issand aidanud mul Tema armastust edasi anda. Mulle tuletati meelde, et Taevase Isa armastus on ülemaailmne sõnum. Hoolimata meie kõigist erinevustest, mõistame me kõik Vaimu keelt.