Nuorten voimaksi
Ihme, jota tarvitsemme joka päivä
Maaliskuu 2024


”Ihme, jota tarvitsemme joka päivä”, Nuorten voimaksi, maaliskuu 2024.

Voimaa voittaa synti

Ihme, jota tarvitsemme joka päivä

Jos Jumala rakastaa meitä, miksi Hän pyytää meitä muuttumaan ja tekemään parannusta? Tässä on muutamia totuuksia synnistä ja Jeesuksen Kristuksen sovitusuhrista.

Kuva
Ikkunaa pesemässä

Kuvitus Adam Howling

Mitä jos voisit nähdä, mitä ihmeitä Jeesus Kristus teki elämänsä aikana maan päällä? Näkisit Hänen parantavan sairaita ja herättävän kuolleita? Vaikka emme voi palata ajassa taaksepäin näkemään noita ihmeitä, voimme nähdä yhden Jeesuksen Kristuksen ihmeistä joka päivä. Ja se on yksi tärkeimmistä: Hän voitti synnin.

Totuus synnistä

Jotkut saattavat ihmetellä, miksi se on niin iso asia. Vaikka tekisimmekin virheen silloin tällöin, eikö Jumala kuitenkin rakasta meitä yhä? Kyllä, sekä taivaallinen Isä että Jeesus Kristus rakastavat meitä syvästi. Mutta koska He rakastavat meitä niin paljon, asiaan liittyy muutakin.

Käydessään nefiläisten luona Vapahtaja opetti meille, miksi synnin voittaminen on niin tärkeää: ”Mikään epäpuhdas ei voi päästä Jumalan valtakuntaan” (ks. 3. Nefi 27:19).

Hän ei sanonut ”mikään epäpuhdas paitsi muutama pieni virhe”. Hän opetti, että kaikenlainen synti (Jumalan käskyjen tahallinen rikkominen) estää meitä elämästä jälleen Hänen luonaan.

Tämä on ongelma. Emme osaa vielä noudattaa täydellisesti Jumalan käskyjä. Tämä pätee kaikkiin ihmisiin – vanhurskaimpaan profeettaan, jumalattomimpaan syntiseen ja kaikkiin siltä väliltä. Koska emme pysty pyyhkimään virheitämme pois omin voimin, synti estää meitä pääsemästä Jumalan valtakuntaan.

Kristuksen sovituksen ihme

Onneksi taivaallinen Isä ja Jeesus Kristus tiesivät meidän tarvitsevan apua. Getsemanen puutarhassa ja ristillä Jeesus Kristus otti päälleen kaikki meidän kipumme, sairautemme, ahdinkomme, heikkoutemme ja syntimme (ks. Alma 7:11–13). Koska Hän oli sekä täydellinen Jumalan Poika että Marian kuolevainen poika, Hän pystyi maksamaan synnin hinnan, jota kukaan muu ei voisi maksaa.

Siitä syystä Hän saattoi sanoa nefiläisille: ”Sen tähden [Jumalan lepoon] ei pääse mikään paitsi ne, jotka ovat pesseet vaatteensa minun veressäni, uskonsa tähden ja parannuksensa tähden kaikista synneistään ja uskollisuutensa tähden loppuun asti” (3. Nefi 27:19).

Millainen ihme onkaan, että Jeesuksen Kristuksen ansiosta me voimme puhdistua synneistämme! Kun ymmärrämme, että Vapahtajan sovitusuhri on meille välttämätön, me voimme turvata Hänen voimaansa, kun uskomme Häneen, teemme parannuksen synneistämme ja seuraamme Häntä edelleen uskollisesti loppuun asti. Se on ihme, joka voi tapahtua joka päivä, kun luotat Hänen voimaansa ja toimit uskossa!

Tulosta