همایش عمومی
نگاشته‌ای از چیزهایی که من هم دیده و هم شنیده‌ام
همایش عمومی آوریل ۲۰۲۴

هرگز زمان بهتری برای عضویت در کلیسای عیسی مسیح مقدّسین آخرین زمان وجود نداشته است.

پس از فارغ‌التحصیلی‌ام از دانشکدهٔ حقوق، همسرم مارسیا و من تصمیم گرفتیم به یک شرکت حقوقی که در زمینهٔ حقوق محاکمه‌ای تخصص داشت، بپیوندیم. وقتی شروع به آموزش دیدن در محل کار کردم، بیشتر وقتم را صرف آماده کردن شهود برای گواهی در دادگاه می‌کردم. من به سرعت یاد گرفتم که واقعیت اَمر در دادگاه مشخص می‌شد، درحالیکه شاهدان، تحت سوگند، به صداقت آنچه که دیده و شنیده بودند، گواهی می‌دادند. همانطور که شاهدان گواهی می‌دادند، سخنان آنها هم ثبت شده و هم حفظ می‌شد. اهمیت شهود معتبر همیشه سرلوحهٔ آمادگی من بود.

طولی نکشید که متوجه شدم همان اصطلاحاتی را که هر روز بعنوان وکیل به کار می‌بردم، همان اصطلاحاتی بود که در مکالمات مژده‌ای خود استفاده می‌کردم. «شاهد» و «گواهی» عباراتی هستند که هنگام به اشتراک گذاشتن دانش و احساسات خود دربارهٔ راستی مژدهٔ عیسی مسیح از آنها استفاده می‌کنیم.

وقتی من بعنوان هفتادان ناحیه پذیرش و حمایت شدم، نوشته‌های مقدّس را باز کردم تا وظایف خود را بیاموزم، اصول و پیمان‌ها ۱۰۷: ۲۵ را مرور کردم، که بیان می‌کند، «هفتادان نیز فراخوانده می‌شوند تا … بر غیریهودیان و در همۀ جهان شاهدان ویژه باشند.» همانطور که می‌توانید تصور کنید، چشمان من به عبارت «شاهدان ویژه» جلب شد. برای من روشن شد که من این وظیفه‌ را داشتم تا در هر کجای دنیا که سفر می‌کردم، شهادت خود را — در مورد نام عیسی مسیح و مژدهٔ او، بدهم.

نمونه‌های زیادی در نوشته‌های مقدس وجود دارد از کسانی که شاهدان عینی بودند و به آنچه که دیدند و شنیدند گواهی دادند.

همانطور که پیامبر باستانی، مورمون، نگاشتهٔ خود را آغاز می‌کند، او می‌نویسد:«و اینک من، مورمون، از چیزهایی که من هم دیده و هم شنیده‌ام، نگاشته‌ای می‌نگارم، و آن را کتاب مورمون می‌خوانم.»

رسولان منجی، پطرس و یوحنا، مردی را به نام عیسی مسیح ناصری شفا دادند. وقتی دستور داده شد که به نام عیسی سخن نگویند، آنها پاسخ دادند:

«شما خود داوری کنید، کدام در نظر خدا درست است، اطاعت از شما یا اطاعت از خدا؟

زیرا ما نمی‌توانیم آنچه دیده و شنیده‌ایم را، باز نگوییم.»

یکی دیگر از گواهی‌های قانع‌کننده از مقدّسینِ کتاب مورمون که شاهد دیدار منجی عیسی مسیح بودند، می‌آید. به توصیفِ شهادتشان گوش دهید: «و به این شیوه آنها شهادت می‌دهند: پیش از این نه هرگز چشمی دیده است، نه گوشی شنیده است چنین چیزهای بزرگ و شگفت‌انگیزی که ما دیدیم و شنیدیم که عیسی به پدر گفت.»

برادران و خواهران، امروز من شهادت خود را اعلام می‌کنم و آنچه را که در طول خدمت مقدس خود به عنوان عضوی از هفتادانِ سَروَر، عیسی مسیح، از چیزهایی که من هم دیده و هم شنیده‌ام، ثبت می‌کنم. با انجام این کار، من به شما از یک پدر آسمانی مهربان و پسر سخاوتمندِ او، عیسی مسیح، گواهی می‌دهم، که رنج کشید، مُرد و دوباره زنده شد تا زندگی ابدی را به فرزندان خدا تقدیم کند. من از «اعمالی عجیب و شگفت‌انگیز» گواهی می‌دهم و اینکه سَروَر بار دیگر دست خود را دراز کرده است تا مژدهٔ خود را در زمین از طریق پیامبران و رسولانِ در قید حیاتِ خود احیا کند. من گواهی می‌دهم که بر اساس آنچه که هم دیده و هم شنیده‌ام، هرگز زمانی بهتر از امروز برای عضویت در کلیسای عیسی مسیح مقدّسین آخرین زمان وجود نداشته است. من این را از روی دانش خودم می‌دانم، مستقل از هر منبع دیگری، بخاطر چیزهایی که من هم دیده و هم شنیده‌ام.

در طول سال آخر دبیرستان، برای فارغ التحصیلی از حوزهٔ علمیه، می‌بایستی همهٔ ۱۵ معبد کلیسا را ​​شناسایی می‌کردم. عکسی از هر معبد در جلوی کلاس ما وجود داشت و من باید می‌دانستم که هرکدام در کجا بنا شده‌اند. اکنون، سال‌ها بعد، شناسایی هر یک از معبدها — با ۳۳۵ معبد فعال یا اعلام‌شده — چالشی بزرگ خواهد بود. من شخصاً بسیاری از این خانه‌های سَروَر را دیده‌ام و گواهی می‌دهم که سَروَر برکات و آیین‌های خود را به تعداد بیشتر و بیشتری از فرزندانش در سراسر جهان تقدیم می‌کند.

دوستان من در FamilySearch به من یاد داده‌اند که هر روز بیش از یک ملیون نام به FamilySearch اصافه می‌شود. اگر دیروز جدّ خود را پیدا نکردید، از شما دعوت می‌کنم فردا دوباره جستجو کنید. وقتی صحبت از گردآوری اسرائیل در آن سوی پرده به میان می‌آید، هرگز زمانی بهتر از امروز برای عضویت در کلیسای عیسی مسیح مقدّسین آخرین زمان وجود نداشته است.

هنگامی که ما فرزندانمان را در توین فالز، آیداهو، بزرگ می‌کردیم، دیدگاهمان نسبت به کلیسای جهانی محدود بود. وقتی به عنوان یکی از اولیای کل فراخوانده شدم، من و مارسیا برای خدمت در منطقهٔ اقیانوس آرام، جایی که هرگز نرفته بودیم، تعیین شدیم. ما از یافتن وَتَدهایی از بالا تا پایین نیوزلند، خوشحال بودیم، با معبدی که در سال ۱۹۵۸ وقف شده بود. این یکی از آن ۱۵ [معبدی] بود که باید در حوزهٔ علمیه حفظ می‌کردم. ما معابدی را در تمام شهرهای بزرگ استرالیا یافتیم، همراه با وَتَدهایی در سراسر آن قاره. ما در ساموآ، جایی که ۲۵ وَتَد وجود دارد، و تونگا، که تقریباً نیمی از جمعیت آن اعضای کلیسا هستند، مأموریت داشتیم. ما مأموریتی در جزیرهٔ کریباتی داشتیم که در آنجا دو وَتَد پیدا کردیم. ما مأموریت داشتیم که از وَتَدها در اِبِیه در جزایر مارشال و دارو در پاپوآ گینه نو بازدید کنیم.

پس از خدمتمان در جزایر اقیانوس آرام، برای خدمت در فیلیپین تعیین شدیم. در کمال تعجب، کلیسای عیسی مسیح در فیلیپین، فراتر از‌ آن چیزی که من تشخیص داده بودم در حال رشد است. اکنون ۱۲۵ وَتَد، ۲۳ حوزهٔ تبشیر، و ۱۳ معبدِ فعال یا اعلام شده وجود دارد. من شاهد کلیسایی با بیش از ۸۵۰,۰۰۰ عضو در آن کشور بودم. چگونه از تأسیس کلیسای مسیح در سراسر جهان غافل شده بودم؟

پس از سه سال اقامت در فیلیپین، از من خواسته شد که در بخش اداری مبشّران خدمت کنم. مأموریت من، ما را به مأموریت‌های تبشیری به سرتاسر جهان برد. دیدگاه من نسبت به کلیسای جهانی منجی، بشکل تصاعدی گسترش یافت. مارسیا و من، تعیین شدیم تا از مأموریت‌های تبشیری در آسیا بازدید کنیم. ما یک مرکز وَتَدِ زیبا در سنگاپور، با اعضایی شگفت‌انگیز، و وفادار پیدا کردیم. ما از اعضا و مبشّران در نیایشگاهی در کوتا کینابالو، در مالزی، بازدید کردیم. ما مبشّرانی را در هنگ‌کنگ ملاقات کردیم و در یک همایشِ وَتَد فوق‌العاده با مقدّسینی متعهد، و وفادار شرکت کردیم.

این تجربه، زمانی که ما با مبشّران و اعضا در سراسر اروپا، در آمریکای لاتین، در دریای کارائیب و در آفریقا ملاقات کردیم، تکرار شد. کلیسای عیسی مسیح در آفریقا رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کند.

من شاهد عینی احیاء مداوم مژدهٔ عیسی مسیح و تحقق نبوت جوزف اسمیت هستم که «حقیقت خدا شجاعانه، نجیبانه و مستقل پیش خواهد رفت، تا زمانی که به تمام قاره‌ها نفوذ کند، از هر آب و هوایی بازدید کند، همهٔ کشورها را فرا گیرد و در هر گوشی صدا کند.»

مبشّران شگفت‌انگیز ما که سراسر جهان را پوشش می‌دهند، اکنون ۷۴۰۰۰ نفر هستند. آنها با همکاری اعضا، هر ماه، بیش از ۲۰,۰۰۰ نفر را تعمید می‌دهند. اخیراً مردان و زنان نوجوان ۱۸، ۱۹ و ۲۰ ساله‌ای بوده‌اند که، با کمک سَروَر، این معجزهٔ عظیم گرد‌آمدن را بوجود آورده‌اند. ما این زنان و مردان نوجوان را در دهکده‌های کوچک وانوآتو و در شهرهای بزرگ نیویورک، پاریس، و لندن می‌یابیم. من آنها را در جماعت‌های کلیسایی دوردستی در فیجی و گردهمایی‌های بزرگتری در مکان‌هایی مانند تگزاس، کالیفرنیا، و فلوریدا، در ایالات متحدهٔ آمریکا، درحالیکه دربارهٔ منجی آموزش می‌دادند، تماشا کرده‌ام.

شما مبشّرانی را در هر گوشهٔ کرهٔ زمین خواهید یافت که به ۶۰ زبان مختلف صحبت می‌کنند و مأموریت بزرگ منجی که در متی ۲۸ آمده است را به انجام می‌رسانند: «پس بروید و همۀ قومها را شاگرد سازید و ایشان را به نام پدر و پسر و روح‌القدس تعمید دهید.» من مبشّران گذشته و کنونی کلیسا را ​​ارج می‌نهم و به نسل در حال رشدِمان، توصیۀ رئیس راسل ام. نلسون را یادآوری می‌کنم

من امروز گواهی می‌دهم که این احیای ژرفِ مژدهٔ منجی را با چشمان خود مشاهده کرده‌ام و آن را با گوش‌های خود شنیده‌ام. من شاهد کار خدا در سراسر جهان هستم. هرگز زمانی بهتر از امروز برای عضویت در کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرین زمان وجود نداشته است.

شاید الهام‌بخش‌ترین معجزهٔ احیای مژده که من شاهد آن بوده‌ام، شما، اعضای وفادار کلیسا در هر سرزمینی باشید. شما، مقدّسین آخرین زمان، توسط نیفای در کتاب مورمون توصیف شده‌اید، وقتی او روزگار ما را دید و گواهی داد، «و چنین گذشت که من، نیفای، قدرت برّۀ خدا را دیدم که بر مقدّسین کلیسای برّه و بر مردم پیمان بستۀ سَروَر که بر روی همۀ زمین پراکنده شده بودند فرود آمد؛ و آنها با پرهیزگاری و با قدرت خدا در شکوهی بزرگ مجهّز بودند.»

من گواهی می‌دهم که با چشمان خود آنچه را که نیفای دید، دیده‌ام — شما را، مردم پیمان بستۀ سَروَر در هر سرزمینی، مجهّز با پرهیزکاری و با قدرت خدا. هنگامی که من بر تریبونی در یکی از این ملل بزرگ جهان بودم، سَروَر چیزی را در ذهن من قرار داد که پادشاه بنیامین در موصایا ۲ در کتاب مورمون آموزش داد. بِرنت، «افزون بر این، من می‌خواهم که شما وضعیت برکت یافته و خوشحالیِ آنهایی که فرمان‌های خدا را نگاه می‌دارند را در نظر بگیرید. زیرا بنگرید، آنها در همۀ چیزها، هم جسمی هم روحی برکت یافته‌اند.»

من به شما شهادت می‌دهم که این را با چشمان خود دیده‌ام و با گوش‌های خود شنیده‌ام، هنگامی که با شما، مقدّسین وفادار خدا در سراسر زمین که فرمان‌ها را نگه‌می‌دارید، ملاقات کردم. شما فرزندانِ پیمان بستۀ پدر هستید. شما پیروان عیسی مسیح هستید. شما نیز آنچه که من می‌دانم را، می‌دانید زیرا شما شهادت شخصی خود را دربارهٔ راستی مژدهٔ احیا شدهٔ عیسی مسیح دریافت کرده‌اید. منجی تعلیم داد، «امّا خوشا به حال چشمان شما که می‌بینند و گوشهای شما که می‌شنوند.»

تحت هدایت سَروَر و رهبری پیامبران و رسولان او، ما همچنان به آماده‌سازی مبشّران، بستن و حفظ پیمان‌های مقدّس، تأسیس کلیسای مسیح در سراسر جهان، و دریافت برکاتی که با نگهداشتن فرمان‌های خدا می‌آیند، ادامه خواهیم داد. ما متّحِد هستیم. ما فرزندان خدا هستیم. ما او را می‌شناسیم و او را دوست داریم.

وقتی ما متّحدانه گواهی می‌دهیم که این چیزها راست هستند، دوستان من، من به همگی شما می‌پیوندم. ما چیزهایی که هم دیده و هم شنیده‌ایم را ثبت می‌کنیم. شما و من شاهدانی هستیم که گواهی می‌دهیم. با قدرت این شهادت متحِد است که ما با ایمان به سَروَر، عیسی مسیح و مژدهٔ او، به حرکتِ رو به جلوی خود ادامه می‌دهیم. من شهادت خود را اعلام می‌کنم که عیسی مسیح زنده است. او منجی ما و ضامن ماست. به نام عیسی مسیح، آمین.