2005
Verheug u in de herstelling van het priesterschap en de priesterschapssleutels
April 2005


HUISBEZOEKBOODSCHAP

Verheug u in de herstelling van het priesterschap en de priesterschapssleutels

Kies met een gebed in uw hart de teksten en leringen uit deze boodschap die aansluiten bij de behoeften van de zusters die u bezoekt. Vertel over eigen ervaringen en geef uw getuigenis. Nodig de zusters die u bezoekt uit om dat ook te doen.

Geschiedenis van Joseph Smith 1:69: ‘Aan u, mijn mededienstknechten, verleen ik in de naam van de Messias het priesterschap van Aäron, dat de sleutels omvat van de bediening van engelen en van het evangelie van bekering en van de doop door onderdompeling tot vergeving van zonden.’

Hoe hebt u de vreugde van het herstelde priesterschap gevoeld?

President Joseph F. Smith (1838–1918): ‘Laten we ons verheugen in de waarheid, in de herstelling van het priesterschap — de macht die aan de mens is gedelegeerd, waardoor de Heer in de hemel kan bekrachtigen wat de mens op aarde doet’ ( Gospel Doctrine, 5e druk [1939], p. 441).

President Gordon B. Hinckley: ‘Ik dank mijn eeuwige Vader voor de herstelling van het heilige priesterschap (…). Ik heb de schoonheid en het wonder van dat priesterschap gezien in de leiding van deze opmerkelijke kerk. Ik heb de kracht ervan door mij heen voelen vloeien, tot zegen en genezing van zieken. Ik heb gezien hoe nederige mannen erdoor veredeld werden en tot grote en zware taken werden geroepen. Ik heb gezien hoe zij spraken met macht en gezag van omhoog, alsof de stem van God door hen sprak.’ (‘Mijn getuigenis’, De Ster , januari 1994, p. 53.)

President Heber J. Grant (1856– 1945): ‘Iedere gave, iedere deugd, iedere macht en iedere begiftiging die door het heilig priesterschap van de levende God in de tijd van de Heiland aanwezig was, [is] ook tegenwoordig beschikbaar. Ik verheug me in het feit dat al deze dingen — de zegeningen, de genezende macht van de almachtige God, de inspiratie van zijn Geest waardoor de mens manifestaties van Hem kan ontvangen (…) — ook tegenwoordig door de heiligen der laatste dagen ervaren kunnen worden’ ( Leringen van kerkpresidenten: Heber J. Grant [2002], p. 107).

Hoe krijgen wij toegang tot de macht en sleutels van het priesterschap?

LV 84:19–20: ‘En dit grotere [Melchizedeks] priesterschap bedient het evangelie en omvat de sleutel van de verborgenheden van het koninkrijk, ja, de sleutel van kennis van God. Daarom, in de verordeningen daarvan is de macht der goddelijkheid kenbaar.’

Ouderling Robert D. Hales van het Quorum der Twaalf Apostelen: ‘In deze donkere en gekwelde wereld geeft het priesterschap van God licht aan zijn kinderen. Door middel van het priesterschap kunnen we de gave van de Heilige Geest ontvangen, die ons naar waarheid, getuigenis en openbaring leidt. Deze gave is voor alle mannen, vrouwen en kinderen even toegankelijk’ (‘De zegeningen van het priesterschap’, De Ster, januari 1996, p. 28).

Coleen K. Menlove, algemeen jeugdwerkpresidente: ‘Rechtschapen priesterschapsleiders bezitten het gezag en de bevoegdheid om het volk van de Heer te leiden en tot zegen te zijn. (…) We kunnen vrouwen zijn van wie de oren zijn afgestemd op de woorden van onze priesterschapsleiders alsof die van de Heer zelf komen. Laten we ons verheugen in de gelegenheid die wij hebben om als zusters in Zion de priesterschapsleiders te assisteren bij het werk om gezinnen tot Christus te brengen’ (‘Joining in the Mighty Work of God’, Ensign, oktober 2002, pp. 46, 49).

Afdrukken