2005
Siunauksia viisauden sanan ansiosta
Kesäkuu 2005


OPETUKSIA OPISTA JA LIITOISTA

Siunauksia viisauden sanan ansiosta

Kun tutkin evankeliumia ennen kuin menin kasteelle 15-vuotiaana, sain tietää viisauden sanasta sellaisena kuin se ilmoitettiin profeetta Joseph Smithille vuonna 1833 (ks. OL 89). Otin asiakseni noudattaa tätä käskyä merkkinä kuuliaisuudestani Jumalalle huolimatta mistä tahansa sosiaalisista paineista, joita saattaisin kohdata.

Japanilaisessa liike-elämässä on tapana, että myyntiedustajat kestitsevät potentiaalisia asiakkaita yökerhoissa ja baareissa. Niinpä alkoholi on monilla ihmisillä olennainen osa työelämää. Mutta olen nähnyt, että alkoholin nauttimisesta voi tulla kompastuskivi. Joissakin tilanteissa se johtaa vakaviin tauteihin. Monet liikemiehet käyttävät niin paljon ajastaan ylitöihin ja töiden jälkeiseen kestitsemiseen, että he laiminlyövät perheitään. Usein liiallinen alkoholinkulutus johtaa lopulta aseman menettämiseen työssä ja uran tuhoutumiseen.

Kun olin 28-vuotias, olin kokouksessa suuren yrityksen kaupallisen osaston johtajan kanssa, ja minulle tarjottiin kahvia. Kieltäydyin kohteliaasti selittäen, että olen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsen ja että en nauti alkoholijuomia, kahvia enkä teetä enkä tupakoi. Kaupallinen johtaja hyväksyi sen heti ja jopa kehui minua uskoni johdosta.

Aina siitä lähtien, milloin tahansa minun on ollut tarpeen keskustella liikeasioista asiakkaitteni kanssa, olen vienyt heidät ravintolaan vain päivälliselle. Minua ei ole koskaan pyydetty lähtemään heidän mukaansa baareihin. Joulun aikaan kutsun asiakkaani joulupäivällisille, joissa esitetään ohjelmaa Jeesuksen Kristuksen syntymän kunniaksi. Näissä tilanteissa olen usein voinut kertoa evankeliumista.

Yhtiössäni ja alallamme on yleisesti tiedossa, että olen kirkon jäsen, ja uskon, että tuo tieto on vaikuttanut menestymiseeni työssä. Uskon vakaasti lupaukseen, jonka Herra antaa niille, jotka noudattavat Hänen lakiaan:

”Ja kaikki pyhät, jotka muistavat pitää nämä sanat ja tehdä niiden mukaan vaeltaen kuuliaisina käskyille, saavat terveyttä napaansa ja ydintä luihinsa,

ja löytävät viisautta ja suuria tiedon aarteita, tosiaankin salattuja aarteita,

ja juoksevat eivätkä uuvu ja vaeltavat eivätkä väsy” (OL 89:18–20).

Todistukseni viisauden sanasta on luja. Olen kiitollinen siunauksista, joita olen saanut elämällä tämän periaatteen mukaan. Vakaumukseni on, että kun me noudatamme viisauden sanaa – huolimatta kaikista paineista, joita saatamme kohdata ympärillämme olevien taholta – meistä voi tulla kelvollisia saamaan siunaus, jonka Herra lupaa tämän suuren ilmoituksen lopussa: ”Ja minä, Herra, annan heille lupauksen, että tuhon enkeli kulkee heidän ohitseen kuten Israelin lasten ohitse, eikä surmaa heitä” (OL 89:21).

Tulosta