2009
Als Jezus Christus worden
Jan. 2009


Luister naar de stem van een profeet

Als Jezus Christus worden

Uit een toespraak gehouden tijdens de algemene oktoberconferentie van 2005.

President Uchtdorf legt uit wat het betekent om christelijke eigenschappen te ontwikkelen.

Afbeelding
President Dieter F. Uchtdorf

Jezus Christus gaf zijn apostelen bij het begin van zijn aardse bediening deze opdracht: ‘Komt achter Mij en Ik zal u vissers van mensen maken’ (Matteüs 4:19). Wij moeten Hem volgen. En als we dat doen, zal de Heiland ons zegenen zodat we beter ons best kunnen doen om de mensen te worden die Hij wil dat we worden.

Christus volgen is meer op Hem gaan lijken. Het is zijn karakter als voorbeeld nemen. De Heiland nodigt ons uit om zijn evangelie te leren kennen door zijn leringen na te leven. Profeten in vroeger tijden en profeten in deze tijd hebben het met drie woorden gezegd: ‘Onderhoud de geboden’ — niets meer, niets minder.

In de Schriften staat een aantal christelijke eigenschappen die we in ons leven moeten ontwikkelen. Dat zijn onder meer kennis en nederigheid, naastenliefde, gehoorzaamheid en ijver, geloof en hoop. Christelijke eigenschappen zijn gaven van God. Ze kunnen niet zonder zijn hulp worden ontwikkeld. De enige hulp die we allemaal nodig hebben, wordt ons door de verzoening van Jezus Christus gegeven.

Geloven in Jezus Christus en in zijn verzoening houdt in dat we volledig op Hem vertrouwen — ons verlaten op zijn oneindige macht, intelligentie en liefde. Als we in Christus geloven, vertrouwen we genoeg op de Heer om zijn geboden na te leven — zelfs als we de redenen ervoor niet helemaal begrijpen. Als we ernaar streven om meer op de Heiland te gaan lijken, moeten we ons verlaten op ware bekering, de verdiensten van Jezus Christus en de zegeningen van zijn verzoening.

Als wij stap voor stap christelijke eigenschappen ontwikkelen, zullen ze ons ‘dragen als op arendsvleugelen’ (LV 124:18). Ons geloof en onze hoop zullen ons over oceanen van verleiding en bergen van tegenspoed dragen en ons veilig terugbrengen naar onze eeuwige thuis en bestemming.

Del Parson, Volmaakte liefde , kopiëren niet toegestaan

Afdrukken