2019
Hej fra Italien!
Marts 2019


Hej fra Italien!

Jeg hedder Margo. Og jeg hedder Paolo. Vi rejser rundt i verden for at lære om Guds børn. Mød os her i Italien!

Billede
Hello from Italy

Italien ligger i Sydeuropa. Ser man på et kort, ligner det en støvle. Der bor mere end 60 millioner mennesker.

Ved I, hvordan man siger »Jeg er Guds barn« på italiensk? Sono un figlio di Dio. Denne pige læser Mormons Bog på italiensk.

Mange børn i Italien kommer hjem fra skole for at spise frokost med deres familie i pausa pranzo, spisepausen. De spiser måske pasta eller ris og kød og grøntsager.

Inden middagsmaden kan mange italienere godt lide at gå en aftentur eller passeggiata. De tager pænt tøj på og går rundt på torvet sammen. De stopper måske for at købe en gelato – italiensk is. Mmmm!

De fleste italienere er medlemmer af den katolske kirke. Selvom deres tro adskiller sig fra vores, så tror de på vor himmelske Fader, Jesus Kristus og Helligånden.

I denne måned åbner templet i Rom! Det blev bekendtgjort ved generalkonferencen i oktober 2008. Det bliver det første tempel i Italien.

»Jeg ved, at Jesus lever, og at han vejleder profeterne. Det er rigtig vigtigt at gå i kirke, så vi kan lære mere om Jesus. Jeg er begyndt at læse Mormons Bog hver dag, fordi jeg gerne vil vide mere om evangeliet.«

Lorenzo B. er 7 år og fra Piemonte i Italien.

»Når jeg er tæt på templet, tænker jeg på Jesus og jeg bliver glad. Nu behøver vi ikke mere at køre i 12 timer for at komme i templet. Nu tager det kun 50 minutter at komme i templet! Når jeg bliver 12, kan jeg komme til templet for at udføre dåb.«

Olivia G. er 8 år og fra Lazio i Italien

Tak, fordi I udforskede Italien med os! Vi ses næste gang! Ciao!

Udskriv