2019
Ungdomar
December 2019


Ungdomar

Bild
Yona

Foto Christina Smith

Jag älskar templet för det är en plats där man verkligen kan känna Anden. Det är en ren plats där man verkligen kan känna Kristus kärlek.

Jag fick möjlighet att bo i USA i ett år. När jag kom dit var jag verkligen ensam ett tag. Jag saknade min familj och mitt hem, men jag hade fler problem än så. Jag hade inte så många vänner i skolan, det var svårt med språket och kulturen och jag hade lite problem med familjen jag bodde hos.

Till och med i kyrkan kände jag mig ensam ibland. Jag ville åka hem. Jag ville verkligen träffa min familj igen.

Men jag började tänka på Jesus Kristus och hur han led för mig. Jag bad och Gud tröstade mig. Där jag bodde var det nära till templet. Det tog bara sex minuter att komma dit. Så jag bestämde mig för att besöka templet en gång i veckan, och det var verkligen till välsignelse i mitt liv.

Saker och ting började förändras. Jag fick några goda vänner, och Gud gjorde det möjligt för mig att fortsätta till slutet av min tid hemifrån. Jag visste att trösten jag kände kom från Jesus Kristus. Han gav mig hjälp och styrka, och det gav mig mod. Många tror ibland att Jesu Kristi försoning bara handlar om omvändelse. Men Kristus är också en källa till stor tröst. Jag vet att jag omöjligt kan förstå allt han fick utstå, men han förstår mig.

Yona C., 17 år, Frankrike

Skriv ut