2021
Herren botade mig
Augusti 2021


Endast digitalt: Porträtt av tro

Herren botade mig

Sedan vi fann Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga har vi inte haft ont om välsignelser.

Bild
äldre man med hatt i Bolivia

Foto: Leslie Nilsson

Under många år var jag sjuk. Jag tog mediciner, men mitt tillstånd förbättrades inte. Jag kunde knappt gå ett kvarter utan att stanna och vila tre eller fyra gånger. Jag tänkte att jag kanske blev prövad för att jag inte gick i någon kyrka.

Min fru Silvia och jag är väldigt tacksamma för de bröder och systrar som hjälpte oss att gå med i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga. En broder sa: ”Jag tänker inte säga att ni måste komma till kyrkan. Det är Herren som ber er att komma.”

Det var så vi kom att känna.

Vi omvände oss från våra synder när vi kom i kontakt med kyrkan. Omvändelse är extremt viktigt. Vi gav upp våra laster och bad Herren att förlåta oss för våra synder och hålla fast vid oss tills vi dör.

Efter att vi funnit evangeliet och började närvara vid möten började jag att må bättre. Efter att vi började besöka templet förbättrades min hälsa ännu mer. Jag kunde till och med spela fútbol igen. Herren botade mig från min sjukdom. Idag har min fru och jag fortfarande fysiska utmaningar, men tack vare vår tro välsignar och styrker Herren oss.

Sedan vi fann kyrkan har vi inte haft ont om välsignelser. Vi betalar vårt tionde, och Herren ger oss mycket mer än vi ger honom. Vi är tacksamma för det hem han har gett oss. Vi är tacksamma att vi har tillräckligt så att vi kan ge till de fattiga. Vi är tacksamma för det hälsosamma liv vi har fått leva. Vi är väldigt glada. Vi älskar och är tacksamma för kyrkan. Vi vet att den är sann!

Vi vet att våra liv är i vår himmelske Faders och Jesu Kristi händer, så vi ber till vår himmelske Fader flera gånger om dagen. Vi vet inte när tiden kommer för oss att dö, när Herren kommer för att hämta oss, men vi är tacksamma att han har visat oss vägen tillbaka till honom.

Skriv ut