2023
Frälsarens inbjudan att sprida hans ljus
Juli 2023


”Frälsarens inbjudan att sprida hans ljus”, Liahona, juli 2023.

Välkommen till det här numret

Frälsarens inbjudan att sprida hans ljus

Bild
Jesus med lärjungar på vägen till Emmaus

På vägen till Emmaus, av Wendy B. Keller, med tillstånd av Havenlight

Innan den uppståndne Kristus uppsteg till himlen uppmanade han sina apostlar i Nya testamentet att vittna om honom ”ända till jordens yttersta gräns” (Apostlagärningarna 1:8). Inspirerade av detta ansvar ”fortsatte de att undervisa … och förkunna evangeliet att Jesus är Messias” (Apostlagärningarna 5:42).

I sin artikel i det här numret förklarar en nutida apostel, äldste Quentin L. Cook, hur vi kan dela med oss av Frälsarens evangelium trots vår otillräcklighet. Han skriver: ”När vi lever efter evangeliet, älskar och tjänar andra, står starka när vi möter frestelser och förföljelse, och bär vittnesbörd i ord och handling, leder vi andra till Jesus Kristus” (sidan 4).

Genom att själva närma oss Frälsaren predikar vi genom vårt vittnesbörd och exempel. Han är mitt ibland oss, som jag förklarar i min artikel i det här numret, om vi hedrar våra förbund och söker hans råd genom profeternas ord (se sidan 40).

Låt oss i våra studier av apostlarnas tjänande i Kom och följ mig den här månaden begrunda vår egen plikt och vårt kall att sprida Frälsarens ljus till människorna omkring oss. Kristus uppsteg till himlen för länge sedan, men när vi vädjar om att han ska ”stanna kvar hos oss” (Lukas 24:29) i dag, går han med oss ett steg i taget.

Äldste Patricio M. Giuffra

i de sjuttios kvorum

Skriv ut