2009
Stå fast og urokkelig med hensyn til tro
Jan. 2009


Besøgsbudskabet

Stå fast og urokkelig med hensyn til tro

Benyt de skriftsteder og citater, som svarer til jeres søstres behov. Bær vidnesbyrd om lærdommene. Indbyd dem, I underviser, til at fortælle, hvad de har følt og lært.

Mosi 5:15: »[Vær] standhaftige og urokkelige, altid rige på gode gerninger, så Kristus, Herren, Gud den Almægtige, kan besegle jer som sine, så I vil blive bragt til himlen, så I kan få evigtvarende frelse og evigt liv.«

Hvordan kan jeg være standhaftig og urokkelig i troen?

3 Ne 6:14: »Kirken … var splittet op over hele landet, undtagen blandt nogle få af de lamanitter, der var blevet omvendt til den sande tro; og de ville ikke vige fra den, for de var faste og standhaftige og urokkelige, villige til med al flid at holde Herrens befalinger.«

Julie B. Beck, Hjælpeforeningens hovedpræsident: »For det første må sidste dages hellige kvinder være faste og urokkelige med hensyn til deres tro. De kan og bør være dygtige til at efterleve og fortælle deres vidnesbyrd om Herren Jesus Kristus og hans gengivne evangelium. Det gør vi, når vi -

1. indgår og holder pagter med ham.

2. er værdige og tilbeder i hans templer.

3. studerer hans lære i skrifterne og profeternes ord.

4. er værdige til, genkender og følger Helligånden.

5. fortæller om og forsvarer hans evangelium.

6. tager del i oprigtig personlig bøn og familiebøn.

7. afholder familieaften.

8. efterlever principperne om selvhjulpenhed og fremsynet levevis.

Det er vigtige ting, som skal udføres før de unødvendige ting. Det er enkle, uundværlige handlinger, som næsten synes hverdagsagtige Ingen kan gøre det for os – disse er personlige handlinger og vaner, der skiller os ud som faste og urokkelige for det, som er korrekt« (»Hvad sidste dages hellige kvinder er bedst til: At stå fast og urokkelig«, Liahona, nov. 2007, s. 109-112).

Cheryl C. Lant, Primarys hovedpræsident: »Vores personlige omvendelse sker, når vi begynder at leve på den måde, som Herren ønsker vi skal leve – standhaftige og urokkelige – og holder alle befalingerne og ikke blot dem, der er bekvemme. Det bliver så en forædlingsproces, hvor vi stræber efter at gøre hver dag en smule bedre end den fore-gående« (»Retskafne traditioner«, Liahona, maj 2008, s. 14).

Hvorfor skulle jeg være standhaftig og urokkelig i troen?

Ældste M. Russell Ballard fra De Tolv Apostles Kvorum: »Jeres tro og jeres viden om evangeliets gengivelse vil give jer styrke til at være trofaste og oprigtigt efterleve de pagter, I har indgået med Herren, og til med glæde at anvende jeres styrker og talenter til at opbygge Guds rige her på jorden! Jeres vidnesbyrd om Jesus Kristus er det vigtigste anker, I kan være i besiddelse af til at holde jer urokkeligt fast til de retfærdige principper, uanset hvilke udfordringer og fristelser I måtte møde i fremtiden« (»Steadfast in Christ«, Ensign, dec. 1993, s. 52).

Ældste Richard G. Scott fra De Tolv Apostles Kvorum:

»I kan i dag slet ikke begynde at overskue, hvad I senere i livet vil opnå på grund af beslutningen om at være urokkelig lydig over for Herren. Jeres stille kompromisløse beslutning om at leve et retskaffent liv vil koble jer til en inspiration og kraft, der langt overstiger jeres nuværende evne til at forstå« (»Træf de rette valg«, Stjernen, juli 1991, s. 34).

Fotoillustration: Henrik Als; baggrund: Shannon Gygi Christensen

Udskriv