2020
En velsignelse var alt, jeg kunne give
April 2020


En velsignelse var alt, jeg kunne give

Jonathan Mafra Sena de Santana fra Santa Catarina i Brasilien

Billede
father giving daughter a blessing

Illustration: Allen Garns

Jeg blev færdig med mit jurastudium omkring min datters første fødselsdag. Min hustru og jeg så frem til at fejre min eksamen, vores datters fødselsdag og de muligheder, der åbnede sig for os, men intet gik som planlagt.

Efter min eksamen havde jeg ikke noget arbejde og havde svært ved at finde et job. Snart blev det økonomisk smalhals. Det ville blive svært bare at lave en enkel fødselsdagsfejring.

Efter mange samtaler med min hustru accepterede vi situationen. Det var ikke let for mig som far end ikke at kunne give min datter den mindste gave eller at se min kære hustrus frustration.

Jeg forstod ikke, hvad der skete. Jeg bad vor himmelske Fader om at hjælpe mig til at forstå, hvad han forventede af mig. Pludselig talte en stemme til mit sind og jeg hørte følgende ord: »Du har noget som er langt mere værdifuld end nogen jordisk ejendel. Du har præstedømmet. Hvilken gave kunne være bedre at give din datter end en præstedømmevelsignelse?«

Tårer fyldte mine øjne, da jeg tænkte over, hvad præstedømmet betyder for mig. Mit hjerte fyldtes af taknemmelighed, da jeg tænkte over, at præstedømmet er den kraft, der kan forene min familie for al evighed.

Jeg fortalte min hustru, hvad jeg følte. Jeg fortalte hende, at alt jeg kunne give vores datter var en præstedømmevelsignelse. Vi blev enige om, at det ville give hende glæde og fred, og det var godt nok.

Da dagen oprandt for vores datters fødselsdag, kom venner, slægtninge og naboer med en gave og lidt oppyntning. Vi var taknemmelige for at kunne fejre den særlige dag med dem, vi elsker. Den aften lagde jeg mine hænder på min datters hoved og gav hende en velsignelse. Jeg velsignede hende med alt det, som Herrens Ånd tilskyndede mig til at sige.

Vi går stadig igennem en usikker og udfordrende periode, hvad angår beskæftigelse og økonomi. Men midt i al tristheden og frustrationen, kommer der fred og trøst til os gennem vor Frelser, Jesus Kristus. Jeg tvivler overhovedet ikke på, at det at være medlem af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige med adgang til præstedømmets kraft er en velsignelse. Det var alt, jeg kunne give min datter i fødselsdagsgave og det var mere end nok.

Udskriv