2020
Barn av himmelske foreldre
September 2020


Fra venn til venn

Barn av himmelske foreldre

Tilpasset fra Aubrey Eyre, “Sister Cordon and Sister Harkness Say African Women Are a Powerful Force for Change”, Church News, 11. juni 2019.

Bilde
Children of Heavenly Parents

Selv om vi alle har forskjellige erfaringer her på jorden, har vi alle én ting til felles. Vi er alle barn av himmelske foreldre!

En gang talte jeg til en gruppe kvinner i Syd-Afrika. Jeg begynte å nynne salmen “Ha takk for profeten du sendte”. Etter bare noen få toner begynte disse søstrene å synge med! Musikken deres fylte sjelen min. Vi følte alle Guds kjærlighet.

På den samme reisen besøkte jeg Kongo og talte til kvinner og jenter under en søndagsandakt. De kom med buss fra alle kanter av byen. Det var så mange mennesker at vi måtte sette ekstra stoler i midtgangene, og folk lente seg ut av vinduene slik at alle kunne få plass i rommet! Jeg ble så imponert av disse kvinnene. De forandrer sine lokalsamfunn på en effektiv måte. De deler Guds kjærlighet.

Jeg møtte mange Primær-barn i Afrika. Mange av dem er de eneste medlemmene av Kirken i sin familie. Men de fortsetter å komme til kirken på egenhånd hver uke. Primær hjelper dem å føle Guds kjærlighet.

Afrikas befolkning kommer fra forskjellige land og kulturer. De snakker mange språk. De er rike på tro og kjærlighet til Gud. Da jeg så inn i øynene deres, kunne jeg føle at de visste sannheten og hadde vitnesbyrd om Jesu Kristi gjengitte evangelium. De visste at de er barn av himmelske foreldre.

Det samme gjelder deg. Du er et barn av himmelske foreldre. De er glad i deg!

Skriv ut