2022
Mitt vitnesbyrd
Juli 2022


Mitt vitnesbyrd

“Og nå, min sønn, jeg har fortalt deg dette så du kan lære visdom og lære av meg at det ikke finnes noen annen vei eller noe annet middel hvorved mennesket kan bli frelst, enn i og gjennom Kristus. Se, han er verdens liv og lys. Se, han er ordet som bringer sannhet og rettferdighet.” (Mormons bok – Alma 38:9)

Det var gjennom Mormons bok at jeg forsto viktigheten av Jesus Kristus og hans forsoning. Ved å lese vitnesbyrdene og læresetningene til profetene om Kristus begynte min tro å vokse. Daglig skriftstudium kombinert med bønn ga meg en personlig opplevelse av at det jeg leste var sant. Dette motiverte meg til å ønske å forplikte meg i større grad til å følge Ham. Det har jeg aldri angret på. Det er mitt vitnesbyrd at vi kan inngå personlige pakter med vår himmelske Fader. Pakter der vi forplikter oss til å følge Kristus og gjøre de tingene som han ønsker av oss, mot at vi kan bli velsignet i forhold til våre rettferdige ønsker. Gud holder alltid sitt ord. Det er vi som av og til bryter vårt. Men som enhver kjærlig far og bror så står Gud og Kristus alltid klar med åpne armer når vi omvender oss og prøver igjen.

Eldste Dale G. Renlund sa følgende på generalkonferansen i oktober 2019:

Jeg innbyr deg til å forplikte deg til en livslang prosess med disippelskap. Inngå og hold pakter. Kast dine gamle væremåter i dype, opprørte fossefall. Grav helt ned dine opprørsvåpen slik at ingen skjefter stikker ut. På grunn av Jesu Kristi forsoning vil det å inngå pakter med ærlig hensikt om pålitelig å hedre dem velsigne ditt liv for alltid. Du vil bli mer lik Frelseren når du alltid minnes ham, følger ham og priser ham. Jeg vitner om at han er den sikre grunnvoll. Han er til å stole på og hans løfter er sanne.

Jeg vet at dette er sant.

Skriv ut