2023
Bygg på Jesu Kristi læresetninger
Februar 2023


“Bygg på Jesu Kristi læresetninger”, Liahona, feb. 2023.

For foreldre

Bygg på Jesu Kristi læresetninger

Bilde
far og sønn ved siden av en varde

Kjære foreldre,

Livet er utfordrende, selv for de trofaste. Men du kan bruke artiklene i dette nummeret til å lære dine barn at varig lykke kan bli vår hvis vi vil bygge på Jesu Kristi læresetninger.

Samtaler om evangeliet

Følg åndelige “varder”

I eldste Renlunds artikkel på side 4, hva er noen av stimarkørene Herren har gitt oss for å hjelpe oss å nå vårt evige mål? Drøft med familien om hvordan dere følger disse stimarkørene.

Et innbydende samfunn av hellige

Vi har det guddommelige kallet til å samle Israel og hjelpe alle Guds barn å føle hans kjærlighet til dem. Gi et sammendrag av historien på side 8 om en menighet som hjalp mange flyktninger. Hvem kan familien vår hjelpe?

Hjelp på uventede måter

Frelseren hjelper oss ikke alltid slik vi forventer. Les artikkelen på side 14 om de forskjellige måtene han reddet sine disipler fra stormer på. Hva er noen av miraklene Frelseren har utført for din familie, og har noen av disse kommet på uventede måter?

Varig fred og frimodighet

Les eldste Kyungus artikkel på side 40 om hvor viktig det er å lære Herrens vilje og trofast akseptere den. Drøft som familie hva det vil si å underkaste seg Gud vilje. Hva kan Gud gjøre i livet vårt når vi gjør det han ber oss om?

Familiemoro med Kom, følg med meg

Velsignet ved saligprisningene

I Matteus 5 lærer Frelseren sine disipler en høyere lov å etterleve slik at de kan bli ham lik.

  1. Les saligprisningene i Matteus 5:1–12. Snakk om hver egenskap og løftet som følger med den.

  2. Skriv ned hver persons navn på et eget papirark.

  3. Gi hver enkelt et ark, og sørg for at de ikke får et med sitt eget navn skrevet på.

  4. Be alle tegne en gang da vedkommende på arket var et eksempel på en av saligprisningene. Skriv en setning om den. For eksempel: “Hanna er en fredsstifter fordi hun delte med søsteren sin.”

  5. Slå opp velsignelsen forbundet med denne saligprisningen, og skriv den nederst på arket

  6. Bytt på å dele det som ble skrevet.

Drøfting: Hvordan gir det å leve slik Jesus Kristus underviste oss varig lykke? Hvordan kan vår himmelske Fader og Frelseren hjelpe oss å utvikle disse egenskapene?

Skriv ut