Liahona
Verbonden geven ons toegang tot Gods macht
Oktober 2024


Digitaal thema-artikel

Verbonden geven ons toegang tot Gods macht

Gods macht zal onze geestelijke gaven en talenten vergroten, ons meer kracht geven dan we zelf in ons hebben om de zware lasten van het sterfelijk leven te dragen, en ons de gemoedsrust en kracht geven die we nodig hebben.

Afbeelding
Christus spreekt tot de vrouw bij de bron

Onze profeet, president Russell M. Nelson, heeft herhaaldelijk gesproken over de priesterschapsmacht die mannen en vrouwen door een verbondsrelatie met God ter beschikking staat. Hij heeft gezegd:

‘Iedere man en iedere vrouw […] die aan priesterschapsverordeningen […] deelneemt en verbonden met God sluit en nakomt, heeft rechtstreeks toegang tot de macht van God. […]

‘De hemel staat evenzeer open voor een vrouw die door haar priesterschapsverbonden met Gods macht begiftigd is, als voor een man die het priesterschap draagt.’

Als dochters van God kunnen we met priesterschapsmacht worden begiftigd – de macht van God die ons ter beschikking staat als we priesterschapsverbonden sluiten en nakomen. Dit heeft zulke belangrijke implicaties. Als begiftigde vrouwen hebben we het recht vrijelijk een beroep te doen op de macht van de Heiland om onszelf, ons gezin en anderen te helpen.

Ik ontving mijn begiftiging toen ik 20 jaar was, maar tientallen jaren lang begreep ik de hemelse macht niet waartoe ik toegang had door de verbonden die ik met mijn Vader in de hemel en Jezus Christus had gesloten. Maar als ik erop terugkijk, besef ik dat ik de kracht en het vermogen kreeg om veel moeilijkheden in uiteenlopende omstandigheden het hoofd te bieden. Wat een zegen dat we in een tijd leven waarin we meer begrip hebben van de toegenomen macht, gemoedsrust en kracht die we door een verbondsrelatie met God kunnen ontvangen.

Onze profeet heeft gezegd dat als we een verbondsrelatie met God aangaan, onze relatie met Hem veel hechter wordt dan vóór ons verbond, en Hij zal die relatie nooit verbreken. Vanwege ons verbond met God zal Hij het nooit moe worden ons te helpen, en zullen wij zijn geduld met ons nooit uitputten. We zijn vreugdevol met elkaar verbonden door een eeuwigdurend verbond dat we vrijwillig met Hem hebben gesloten.

Dat besef zou ons grote gemoedsrust en zekerheid moeten geven in de moeilijkheden en smarten van dit leven. Gods macht zal onze geestelijke gaven en talenten vergroten, ons kracht geven die de onze te boven gaat om de zware lasten van het sterfelijk leven te dragen, en ons de gemoedsrust en kracht geven die we nodig hebben als we de lichamelijke, emotionele en geestelijke aardbevingen in ons leven trotseren.

Afdrukken