Генерална конференција
Храмови, домови Господњи на локацијама широм света
Априлска генерална конференција 2024.

Када достојно и уз молитву дођете у Његов свети дом, бићете наоружани Његовом моћу.

Волите прелепе речи које смо управо певали, зар не? „Ојачаћу те и на ноге те дићи. О, праведном руком… и свемоћном руком подржан бићеш ти.” Господ јача своје свеце свих животних доба који долазе у Његов свети дом. Од Киншасе до Цоликофена, од Фукуоке до Окленда, млади, на сопствену иницијативу, испуњавају храмске крстионице. У прошлости, већина драгих храмских радника је имала седу косу – али више не. Позвани мисионари, сервисни мисионари и мисионари који су завршили мисију су иза сваког угла. Широм света расте осећај који нас вуче дому Господњем.

Пре нешто више од годину дана, драга породична пријатељица, стара 95 година, која живи на источној обали Сједињених Америчких Држава, коју су мисионари поучавали 70 година, рекла је својој ћерки: „Желим да идем у храм са тобом.”

Њена ћерка је одговорила: „Па мајко, мораш прво да се крстиш”.

Крштење старије сестре.

„У реду”, одговорила је, „онда желим да се крстим”. Крстила се. Неколико дана касније, понизно је ушла у храмску крстионицу. А пре нешто више од месец дана примила је сопствено даривање и печаћење. „Знање и моћ Божја се шире; вео над земљом почиње да се раздваја“.

Старија сестра испред храма.

Да ли сте се запитали зашто би Господ упутио свог пророка да сада расеје по земљи Његове храмове? Зашто би Он, у овом посебном тренутку, дао потребно благостање свом заветном народу да се помоћу њихових светих десетина изграде стотине домова Господњих?

Јутрос је председник Далин Х. Оукс показао прелепу слику храмова који се граде широм света. Кети и ја смо недавно били на Филипинима. Замислите ово чудо: Храм Манила је посвећен 1984. Прошло је 26 година од како је завршен други храм, у Себу Ситију 2010. године. Сада, 14 година касније, 11 храмова се гради, пројектује или припрема за посвећење. Од севера ка југу: Лаоаг, Тугуегарао, Сантјаго, Урданета, Алабанг, Нага, Таклобан Сити, Илоило, Баколод, Кагајан де Оро и Давао. Гледање чудесног дела Божјег одузима дах!

Храмови на Филипинима.

Широм света, домови Господњи су нам све ближи. Зашто у наше време?

Последњи дани

Господ је упозорио да ће у последњим данима бити невоље међу народима, људи ће „постати саможиви”, „све ће се узбуркати” збрке ће обиловати, а „срца људска ће премрети”. Сигурно смо видели како срца мушкараца и жена премиру због примамљивости света, збуњености услед заводљивих гласова, занемаривања духовне неге, умора од захтева учеништва. Можда сте били тужни када сте видели да се неко кога волите, ко је једном искрено говорио о својој вери у Исуса Христа, сведочио о Мормоновој књизи и жељно помагао у изградњи царства Божјег, одједном удаљио, бар за сада, од својих веровања и ка маргинама Цркве. Мој савет вама је да не очајавате! Добро је. Са Богом, ништа није немогуће.

Са тим прореченим метежом и невером у свету, Господ је обећао да ће постојати заветни народ, народ који жељно очекује Његов повратак; народ који стоји на светим местима и не помера се. Говорио је о праведном народу који се одупире обманама противника, доводи у ред своју веру, мисли целестијално и потпуно верује у Спаситеља, Исуса Христа.

Зашто сада Господ чини да нам стотине Његових храмова буду ближи? Један разлог је што је Он обећао да ће усред немира и искушења света, ојачати и благословити своје заветне свеце и Његова обећања се испуњавају.

Обећања из Храма Киртланд

Како нас ови свети домови јачају, пружају нам утеху и штите нас? Одговор налазимо у молитви пророка Џозефа Смита у посвећењу Храма Киртланд. У овом храму свеци су отпевали: „Са небеском војском ми певаћемо сви”. Појавио се сам Спаситељ, и вратили су се стари пророци, предајући додатне кључеве свештенства као део обновљеног Јеванђеља.

Том светом приликом у Храму Киртланд, пророк се молио да се у Светом дому Господњем свеци наоружају моћу Божјом, да име Исуса Христа буде на њима, да њима управљају анђели Његови, и да се развијају у Господу и приме пунину Светог Духа. Ове снажне молбе се испуњавају у нашим животима када верно служимо Богу у дому Господњем.

Наоружани моћу

У Његовом дому ми смо дословно даривани небеском моћу. Наша вера у Исуса Христа и наша љубав према Њему је потврђена и утврђена. Ми смо духовно уверени у свој прави идентитет и сврху живота. Пошто смо верни, благословени смо заштитом од искушења и ометања. Осећамо љубав нашег Спаситеља док нас издиже из наших тешкоћа и туга. Наоружани смо моћу Божјом.

Његово име на нама

У Његовом светом дому потпуније преузимамо Његово име на себе. Када се крстимо, исказујемо своју веру у Њега и своју спремност да држимо Његове заповести. У храму, свето обећавамо, својим заветима, да ћемо Га заувек следити.

Приказ Храма Хибер Вели Јута

Млади ове Цркве су невероватни. У тешком свету они преузимају на себе име Христово. У Хибер Ситију, у Јути, одржан је јавни састанак на којем се разговарало о детаљима храма који је планиран за изградњу. Три стотине младих испунило је суседни парк у циљу подршке изградњи предложеног храма. Један млади мушкарац, говорећи владиним званичницима на отвореном форуму, храбро је објаснио: „Надам се да ћу се венчати у овом храму. [Храм ће ми помоћи] да останем чист и неукаљан.” Други је описао храм као симбол светлости и наде. Млади мушкарци и жене из Цркве широм света прихватају име Исуса Христа.

Млади испуњавају парк у Хебер Ситију, у Јути.

Анђели са нама

У храму у Киртланду, пророк Џозеф се молио да „анђели [Његови] брину о [Његовим свецима]”. Редовно вршење обреда за наше претке доноси пријатну и сигурну потврду да се живот наставља иза вела.

Иако су многа наша искуства у дому Господњем превише света да бисмо их јавно делили, нека можемо поделити. Пре четрдесет година, док смо живели на Флориди, Кети и ја смо путовали у Храм Атланта Џорџија. У среду увече, 9. маја 1984, када смо завршили сесију у храму, пришао ми је храмаски радник и питао да ли имам времена да урадим припремне обреде само за једну особу. Име особе коју сам заступао било је необично. Звао се Елизер Серси.

Следећег дана храм је био пун светаца. Док сам се спремао да обавим своје друго даривање тог дана, добио сам име особе коју ћу заступати. Изненађујуће, било је то име исте особе од претходне вечери, Елизер Серси. Осетио сам Духа Господњег када је даривање завршено. Касније поподне, још увек у храму, Кети је видела старију породичну пријатељицу, сестру Доли Фернандес, која сада живела у Атланти. Пошто није било мушких чланова њене породице са њом, питала је да ли могу да помогнем у печаћењу њеног оца са његовим родитељима. Наравно, био сам почаствован.

Док сам клечао на крају олтара за време овог светог обреда, поново сам чуо име које је сада било урезано у мом уму, име њеног оца Елизера Серсија. Потпуно верујем да ћу након овог живота срести и загрлити човека познатог у свом смртном животу као Елизер Серси.

Већина наших искустава у дому Господњем уносе радостан мир и тихо откривење више од театралних догађаја. Али будите сигурни: анђели нас надгледају!

Пунина Светог Духа

Дар Светог Духа нам се даје пошто смо потврђени за чланове Цркве. Сваке недеље док достојно једемо хлеб и пијемо воду у знак сећања на нашег Спаситеља, обећано нам је да ће Његов Дух увек бити са нама. Када вољним срцем долазимо у дом Господњи, најсветије место на земљи, ми узрастамо у Господу и можемо „прим[ити] пунину Светог Духа”. Моћу Светога Духа испуњени смо миром и радошћу и неизрецивом надом. Примамо додатну снагу да останемо Његови ученици чак и када смо ван светих места.

Председник Расел М. Нелсон је изјавио: „Наш Спаситељ и наш Откупитељ, Исус Христ, извршиће нека од најмоћнијих дела пре него што поново дође. Видећемо невероватне знакове да Бог Отац и … Исус Христ … председавају овом Црквом у величанству и слави.” Подизање домова Господњих широм света је моћно дело и чудесан показатељ.

Моји љубљени пријатељи, ако смо у могућности, а већ нисмо увећали своју присутност у храму, хајде да налазимо више времена да редовно служимо Богу у дому Господњем. Помолимо се за храмове који су најављени, да се могу купити земљишта, да владе одобре планове, да талентовани радници увиде своје увећане способности, и да света посвећења донесу одобрење са неба и посету анђела.

Обећања

Храм је дословно дом Господњи. Обећавам вам, када достојно и са молитвом одлазите у Његов свети дом, бићете наоружани Његовом моћу, Његово име ће бити на вама, Његови анђели ће управљати вама, и ви ћете узрастати у благослову Светога Духа.

Господ је обећао: „Свака душа која се одрекне својих грехова и дође к мени, и призове име моје, и послуша глас мој, и држи заповести моје, [видеће] лице моје и знати да ја јесам.” Постоји много различитих начина да се види лице Христово, и нема бољег места него у Његовом светом дому.

У овом дану пометње и метежа, сведочим да је сваки наш храм Његов свети дом и да ће помоћи да будемо сачувани, заштићени и припремљени за славни дан када се са свим својим светим анђелима наш Спаситељ врати у величанствености, моћи, и великој слави. У име Исуса Христа, амен.

Напомене

1. „О чврст што је темељ”, Химне и песме за децу, бр. 6.

2. „Дух Бога”, Химне и песме за децу бр. 28.

3. Тренутно постоје 182 оперативна храма. Шест се реновирају. Седам чекају на посвећење, са још једним који чека поновно посвећење. У изградњи је 45 и још 94 која су најављена или су у фази планирања и пројектовања.

4. Видети Лука 21:10.

5. 2. Tимотију 3:2.

6. Учење и завети 88:91.

7. Старешина Дејвид А. Беднар је рекао: „Јеванђеоска начела су за мене и за вас оно што је кормило за брод. Исправна начела омогућавају нам да се снађемо и да стојимо чврсто, постојано и непомично, како не бисмо изгубили равнотежу и пали пред бесним олујама таме и збуњености последњих дана” („The Principles of My Gospel”, Liahona, мај 2021).

8. Учење и завети 45:26.

9. „Ако ико пође за мном, нека се себе одрекне, и преузме крст свој и следи ме” (Матеј 16:24).

10. Видети Лука 1:37.

11. Видети Учење и завети 87:8.

12. Hymns, бр. 2.

13. Видети Учење и завети 110. Пре овог времена, пророк Џозеф Смит је примио Ароново свештенство и његове кључеве од Јована Крститеља, а Мелхиседеково свештенство и његове кључеве од апостола Петра, Јакова и Јована (видети Учење и завети 13:1; 27:12–13).

14. Учење и завети 109:15; такође видети 22. стих.

15. Председник Расел М. Нелсон је рекао: „Храм нам може помоћи у нашој потрази. Тамо примамо даривање Божјом моћу, које нам даје способност да победимо Сотону, подстрекача сваке препирке” („Потребни су миротворци”, Лијахона, мај 2023, 101. стр).

16. Видети Расел M. Нелсон „Избори за вечност” (светски духовни скуп за младе пунолетне особе, 15. мај 2022), Јеванђеоска библиотека.

17. Старешина Colin Stauffer, лична преписка, 30. јан. 2024.

18. Учење и завети 109:22.

19. Видети Учење и завети 20:77, 79.

20. УИЗ 109:15.

21. Видети Римљанима 15:13.

22. Russell M. Nelson, „Revelation for the Church, Revelation for Our Lives”, Liahona, мај 2018, 96. стр.

23. Председник Бригам Јанг је рекао: „Имаћемо стотине храмова и хиљаде мушкараца и жена који ће у њима служити за оне који су уснули, а да нису имали повластицу да чују Јеванђеље и буду му послушни” (Teachings of Presidents of the Church: Brigham Young, 312. стр. А председник Езра Тафт Бенсон је рекао: „Наши претходници су прорекли да ће локације храмова красити пејзажи Северне и Јужне Америке, острва Пацифика, Европе и других. Ако ово откупитељско дело треба обавити у обиму какав мора да буде, биће потребне стотине храмова” (The Teachings of Ezra Taft Benson, [1988], 247. стр).

24. Учење и завети 93:1.

25. Старешина Дејвид Б. Хајт је рекао:

„Тачно је да су неки заиста видели Спаситеља, али када неко погледа речник, сазнаје да постоје многа друга значења речи видети, као што је упознавање са Њим, разазнавање Њега и Његовог дела, опажање Његове важности, или разумевање Њега.

Таква небеска просветљења и благослови доступни су сваком од нас” („Temples and Work Therein”, Ensign, новембар 1990, 61. стр).