2008
Mit liv er en gave. Der er en plan med mit liv.
Januar 2008


Fællestid

Mit liv er en gave. Der er en plan med mit liv.

»Alle mennesker – mænd og kvinder – er skabt i Guds billede. Hver enkelt er en højt elsket søn eller datter af himmelske forældre, og som sådan besidder hver enkelt guddommelige egenskaber og muligheder« («Familien: En proklamation til verden«).

Mit liv er en gave, mit liv har en plan. Mit liv har et formål, fra Himlen det kom. Jeg valgte at gå til det hjem, jeg har på jord,

Og søge Guds lys her hvor kærlighed bor.

(»Jeg vil følge Guds plan«, Børnenes sangbog, s. 86-87)

Disse ord lærer dig, at du levede sammen med vor himmelske Fader, inden du kom ned på Jorden. Du er hans barn. Vor himmelske Fader bad sin søn Jesus Kristus om at skabe en jord. Jorden blev skabt, så du kunne komme herned og modtage et legeme. Du fik også handlefrihed, og du valgte at komme ned på Jorden for at lære at følge vor himmelske Faders plan.

Du kan lære mere om vor himmelske Faders plan i skrifterne. Jakob, en profet fra Mormons Bog, lærte os, at Jesus Kristus blev udvalgt til at være vores Frelser. Han skulle komme til Jorden for at bo, påtage sig verdens synder og gøre det muligt for alle vor himmelske Faders børn at vende tilbage til ham. Takket være Jesus kan du omvende dig og få tilgivelse for dine synder. Jakob sagde: »O, hvor stor er ikke vor Guds plan!« (2 Ne 9:13).

Vor himmelske Fader elsker dig. Han har givet dig sit ord – skrifterne – så du kan lære mere om hans plan. Hvis du følger hans plan, bliver du lykkelig her på Jorden og vender tilbage og lever med ham igen en dag.

Aktivitet

Tag side L4 ud af bladet og lim den på karton. Klip hver figur ud langs den fuldt optrukne streg og lim et stykke flonel eller groft stof bag på dem. Benyt illustrationen af flonelografen som en hjælp til at anbringe figurerne rigtigt. Lær mere om frelsesplanen og fortæl din familie om det, du har lært. Du kan overveje at benytte denne aktivitet til en familieaften.

Forslag til fællestid

  1. Fremvis et billede af Det Første Præsidentskab og De Tolv Apostles Kvorum og et eksemplar af »Familien: En proklamation til verden« (Liahona, okt. 2004, s. 49). Tal om betydningen af proklamationen og hjælp børnene med at lære den første sætning af andet afsnit udenad. Forklar at »skabt i Guds billede« betyder, at vi har fysiske legemer og kan blive ligesom vor himmelske Fader. Drøft velsignelserne ved at have et legeme. Henvis til Mine evangeliske standarder: »Jeg holder mit sind og mit legeme helligt og rent, og jeg indtager ikke stoffer, som er skadelige.« Tal om, hvordan vi kan vise respekt for vores legeme.

  2. Sig: »Jeg har guddommelige muligheder« og spørg så børnene, hvad de tror, at det betyder. Tal om betydningen af ordene guddommelig (direkte fra Gud) og muligheder. Læs sammen Abraham 3:23. Understreg vendingen »du blev udvalgt, før du blev født«. Fortæl om nogle hændelser fra Abrahams liv. Påpeg, at vor himmelske Fader kendte og elskede Abraham i forudtilværelsen. På grund af sin lydighed modtog Abraham mange velsignelser fra vor himmelske Fader. Fortæl om andre, som også blev udvalgt til en vigtig mission, før de blev født: Joseph Smith (se 2 Ne 3:14-15), Gordon B. Hinckley (se »Søg Guds rige«, Liahona, maj 2006, s. 82) og Jesus Kristus (se Moses 4:1-2). Mind børnene om, at vor himmelske Fader også har en vigtig mission til dem, som de skal udføre, mens de er her på jorden. Spørg: »Hvad tror du, at din himmelske Fader ønsker, at du skal gøre?« Bær vidnesbyrd om, at enhver har guddommelige muligheder, og når vi vælger det rette, kan vi bedre opfylde dem.

Udskriv