2020
En velsignelse var alt jeg kunne gi
April 2020


En velsignelse var alt jeg kunne gi

Jonathan Mafra Sena de Santana

Santa Catarina i Brasil

Bilde
father giving daughter a blessing

Illustrasjon: Allen Garns

Jeg fullførte jusstudiet rundt tiden da min datter fylte ett år. Min kone og jeg gledet oss til å feire min graduering, vår datters fødselsdag og de nye mulighetene vi ville få, men ingenting gikk som planlagt.

Jeg var arbeidsledig kort tid etter at jeg hadde fullført min utdannelse, og hadde vanskeligheter med å finne arbeid. Snart oppsto det økonomiske problemer. Bare det å ha en enkel bursdagsfeiring ville være vanskelig.

Etter mange samtaler med min kone, godtok vi situasjonen. Det var ikke lett for meg som far å ikke være i stand til å kjøpe selv en enkel presang til min datter, og å se min elskede kone bli frustrert.

Jeg skjønte ikke hva som foregikk. Jeg ba min himmelske Fader om hjelp til å forstå hva han forventet av meg. Plutselig, som om en røst talte til mitt sinn, hørte jeg følgende ord: “Du har noe mer verdifullt enn noen materiell eiendel på jorden. Du har prestedømmet. Hvilken bedre gave kan du gi datteren din enn en prestedømsvelsignelse?”

Jeg fikk tårer i øynene da jeg tenkte på hva prestedømmet betyr for meg. Mitt hjerte ble fylt av takknemlighet da jeg tenkte på at prestedømmet er den kraft som kan forene min familie for all evighet.

Jeg delte følelsene mine med min kone. Jeg fortalte henne at en velsignelse var alt jeg kunne gi datteren vår. Vi ble enige om at dette ville gi henne glede og fred, og at det ville være nok.

På vår datters fødselsdag kom venner, slektninger og naboer med en kake og enkle dekorasjoner. Vi var takknemlige for å få feire denne spesielle dagen sammen med dem vi er glad i. Den kvelden la jeg mine hender på min datters hode og ga henne en velsignelse. Jeg velsignet henne med alt Herrens ånd tilskyndet meg til å si.

Vi er fremdeles inne i en periode med forandringer og utfordringer med hensyn til arbeidsledighet og økonomi. Men selv midt i sorg og frustrasjon kommer fred og trøst til oss gjennom vår Frelser Jesus Kristus. Jeg er ikke det minste i tvil om at det å være medlem av Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige med tilgang til prestedømmets kraft, er en velsignelse. Det var alt jeg kunne gi på min datters fødselsdag, og det var mer enn nok.

Skriv ut