2022
Begynnelser og Det gamle testamente
Januar 2022


Velkommen til dette nummeret

Begynnelser og Det gamle testamente

Bilde
Jesus Christ with stars in background

Christ and the Creation [Kristus og skapelsen], av Robert T. Barrett

Det er starten på et nytt år, noe som virker som et særlig egnet tidspunkt å tenke på begynnelser.

I år vil Det gamle testamente og Den kostelige perle ta oss med på en rundreise i noen av de mest betydningsfulle og eiendommelige begynnelser menneskeheten kjenner til.

Vi kan bli bedre kjent med Jesus Kristus, som var sammen med Faderen “i begynnelsen” (Abraham 4:1). Vi kan lese om verdens skapelse og starten på jordisk liv. Vi kan lære om utgangspunktet for omvendelse, familier, bud og tempelarbeid her på jorden. Vi kan studere begynnelsen på hellige pakter som fortsetter å forme vårt liv i dag.

Og hvis vi ikke er glad i Det gamle testamente ennå, kan dagen i dag markere begynnelsen på en ny tid med studium og utforsking. På side 12 deler jeg noen sannheter som hjalp meg å bli mer begeistret for denne boken med hellig skrift, og å se dens læresetninger med fornyet energi og hensikt. På side 42 påpeker president Mark L. Pace, Søndagsskolens generalpresident, mektige velsignelser vi kan motta hvis vi er villige til å lese “samvittighetsfullt og med bønnens hjelp”.

La oss fremfor alt huske at et liv med nye begynnelser er mulig på grunn av Jesus Kristus. I eldste Quentin L. Cooks artikkel på side 6 vitner han om at “alt aldri er tapt” fordi vår Frelser venter på oss med åpne armer. Ved hans nåde kan vi fortsette den åndelige reisen våre gamle forfedre begynte på for så mange år siden.

Jeg håper dette året blir fullt av fantastiske begynnelser for hver og en av oss!

Marissa Widdison

Assisterende redaksjonssjef for Etterlev evangeliet-appen

Bilde
view of the earth from space

“Jeg er begynnelsen og enden, Den Allmektige Gud, ved min Enbårne skapte jeg disse ting, ja, i begynnelsen skapte jeg himmelen og den jord på hvilken du står.”

Foto: Adobe Stock

Skriv ut