2022
Guds plan er for jer
Januar 2022


Til forældre

Guds plan er for jer

Billede
a family playing on the beach

Kære forældre

Når vi studerer billederne, symbolerne og læren i Det Gamle Testamente, forstår vi bedre vor himmelske Faders plan for os og Jesu Kristi rolle i den plan.

Artiklerne i denne måneds udgave kan give jer ideer til at undervise børn i Det Gamle Testamente og om Guds plan for os.

Samtaler om evangeliet

Vor himmelske Fader har en guddommelig plan for sine børn

Hvorfor er det vigtigt at forstå Guds frelsesplan? Brug »Grundlæggende om evangeliet« på side 10 til at lære jeres børn om vigtigheden af Adams og Evas fald. Sammen kan I lave en liste over de velsignelser og muligheder, vi har i dette liv, fordi vi kom til jorden.

Efter at have læst ældste Quentin L. Cooks artikel på side 6 kan I som familie drøfte de velsignelser, der er kommet til jer ved at vide, at Gud har en plan for at frelse sine børn.

Vi underviser vores børn ud fra skrifterne

Se forslag på side 38 til, hvordan I kan hjælpe børn med at sætte sig ind i skrifterne. Uddyb jeres studium af Det Gamle Testamente ved at læse artiklerne på side 12 og 42. Hvad lærer I, som hjælper jer med at forstå Det Gamle Testamente? Drøft bønsomt med jeres familie, hvilke mål I har for jeres studie af Kom, følg mig i år.

Kom og følg mig-indsigt

På side 46 ser I en illustreret forklaring af skabelsen og andet materiale til støtte for jeres ugentlige studie af Kom og følg mig.

Kom og følg mig Familiesjov

Forvaltere af jorden

Moses 2:28 forklarer, at mennesket fik herredømme over alt levende. Præsident Russell M. Nelson har sagt: »Vi bør drage omsorg for jorden, være vise forvaltere over den og bevare den til fremtidige generationer« (»Skabelsen«, Liahona, juli 2000, s. 104).

  1. Gå en kort tur rundt i det område, I bor i, eller se på billeder og videoer af smukke landskaber.

  2. Udpeg forskellige dele af miljøet, som I lægger mærke til. Det kan være planter, dyr eller landskabsformer.

  3. Læg mærke til hver enkelt levende ting, og tal om specifikke måder, hvorpå vi kan passe på dem og miljøet omkring dem.

Drøftelse På hvilke måder tager vor himmelske Fader og Jesus Kristus sig af os? Hvordan kan vi følge deres eksempel, når vi tager os af levende væsener omkring os? På hvilke måder kan vores handlinger vise vores taknemmelighed over for Guds skaberværk?

Skabelsens gåder

Lære og Pagter 122:5-9

Præsident Russell M. Nelson har sagt: »Storslået som den er, så er planeten Jorden en del af noget endnu større – Guds storslåede plan. Kort sagt, så blev jorden skabt, så familien kunne blive til« (»Skabelsen«, Liahona, juli 2000, s. 104).

  1. Undersøg dagene i skabelsen sammen med jeres familie (I finder dem i 1 Mos 1-2; Moses 2-3; eller Abraham 4-5). Se et resumé i »Skabelsen« i dette nummer.

  2. Hver person kan på skift spille en dag eller en del af skabelsen.

  3. Resten af familiemedlemmerne gætter på den dag eller den del af skabelsen, der blev valgt.

Drøftelse: Følg op ved at læse Abraham 3:22-27 sammen. Hvordan kan kendskabet til Guds formål med at skabe jorden påvirke vores hverdag? Hvordan kan vi bedre vise vores påskønnelse af Guds skabninger?

Udskriv