2022
Ik kies ervoor om Hem te horen
Maart 2022


‘Ik kies ervoor om Hem te horen’, Liahona, maart 2022.

Onder heiligen der laatste dagen: Gelovige vrouwen

Ik kies ervoor om Hem te horen

Toen een zuster het in haar getuigenis over cake had, keek ik op en begon ik op te letten.

Afbeelding
een sleutelbos op tafel, met een biddende vrouw op de achtergrond

Ik ben als lid van de kerk opgegroeid en ging dus naar het jeugdwerk en de jongerenactiviteiten. Ik vond de liedjes en de lessen in het jeugdwerk wel leuk.

Nadat ik als tiener naar een nieuwe wijk was verhuisd, raakte ik minder geïnteresseerd in de kerk. Ik ging meestal wel naar de activiteiten, maar hield me dan vaak afzijdig. Ik had niet veel aan de zondagse diensten, maar ging af en toe toch. Ik besefte dat ik niet echt tot het evangelie en de leringen ervan was bekeerd. Ik had geen eigen getuigenis.

Zoals gewoonlijk was ik er met mijn hoofd niet helemaal bij tijdens een vasten-en-getuigenisdienst. Ik luisterde niet echt naar de wijkleden die hun getuigenis gaven, maar zei wel steeds amen. Toen ging er een zuster naar voren en begon haar getuigenis te geven. Toen ik het woord ‘cake’ hoorde, keek ik op en begon ik op te letten.

‘Ik praat altijd met mijn hemelse Vader, zelfs als ik een cake bak’, zei ze. ‘Ik doe een schietgebedje dat de cake gaat rijzen en er goed uitkomt. Ik weet dat Hij onze gebeden verhoort.’

Ik was dat getuigenis eigenlijk alweer vergeten, tot onze auto niet wilde starten toen we boodschappen wilden gaan doen. Op dat moment dacht ik aan de woorden van die zuster. Ik ging terug naar mijn slaapkamer om God om hulp te vragen, zodat onze auto zou starten. Ik knielde in gebed neer. Na het gebed pakte ik de autosleutel en stak ik hem in het contactslot. Ik draaide hem om en toen kwam het antwoord op mijn gebed – het geluid van een startende auto.

Dat antwoord op een eenvoudig gebed heeft me voor verdere afdwaling behoed. Ik ben op een pad gezet dat me een eigen getuigenis heeft opgeleverd en tot echte bekering heeft aangezet. De woorden van mijn favoriete jeugdwerkliedje, ‘Ik voel uw liefde, Heer’,1 hebben nu meer betekenis voor mij gekregen. Ik heb die gevoelens nu echt.

Ik bid tegenwoordig over alles. En hoewel het antwoord of de timing niet altijd is wat ik zou willen, kies ik ervoor om Hem te horen. Ik denk dan aan Nephi’s woorden: ‘Maar zie, ik zeg u dat u altijd moet bidden en niet verslappen’ (2 Nephi 32:9).

Afdrukken