Liahona
Finn Frelserens lys i Mormons bok
Januar 2024


“Finn Frelserens lys i Mormons bok”, Liahona, jan. 2024.

For foreldre

Finn Frelserens lys i Mormons bok

Bilde
familie som leser sammen

Kjære foreldre

Denne månedens nummer gir innsikt om Mormons bok som Kom, følg med meg-pensumet for 2024. Artiklene nedenfor drøfter nøkler til å finne lys og sannhet i en verden som ofte er fylt med mørke og forvirring.

Samtaler om evangeliet

Søke Frelserens lys

Vurder å dele med familien noen tanker fra president Eyrings artikkel på side 4, og drøft hvilken rolle lyset spiller i vårt liv. Gjennomgå Kamryns historie om å finne Frelseren i mørket. Hvordan kan familien din finne Frelserens lys gjennom ditt studium av Mormons bok i år?

Hvor du kan søke etter sannhet

Gud er kilden til all sannhet, og vi kan lære hans sannhet ved å søke den flittig. Eldste og søster Silva måtte bestemme seg for hvor de skulle bo etter å ha kommet hjem fra en misjon, så de ba Herren om veiledning (se side 20). Når har Herren gitt deg veiledningen du trengte?

Se mer i Ditt studium av evangeliet

Noen folk besøker et kunstmuseum, skynder de seg ofte rundt for å se alt de kan, noe som kan føre til at de går glipp av skjønnhet i kunstverkene. På samme måte kan leserne av Mormons bok gå glipp av viktige sannheter hvis de bare skumleser. Hvilke strategier kan hjelpe oss å se nøye på denne boken med hellig skrift? Se side 12 for noen forslag.

Familiemoro med Kom, følg med meg

Den snevre og smale sti

1 Nephi 8; 11; 15

Å spise av frukten på livets tre er et symbol på å velge evig liv gjennom Jesus Kristus (se 1 Nephi 15:36; Lære og pakter 14:7). Prøv denne aktiviteten for å lære hvordan jernstangen (Guds ord) leder oss til denne største gaven fra Gud.

  1. Fest et bilde av livets tre på en vegg.

  2. Tape en hyssing (som representerer jernstangen) under bildet, og la noen stå på den andre siden av rommet med den andre enden av hyssingen.

  3. Ta tiden for å se hvor lang tid det tar for et barn med bind for øynene å gå fra den ene enden av rommet til livets tre uten å holde fast i hyssingen.

  4. Ta tiden for å se hvor lang tid det tar å komme til livets tre mens barnet holder fast i hyssingen.

Drøfting: Hva kan vi gjøre for å holde fast i jernstangen og aldri slippe taket?

Skriv ut