2005
Gläd dig åt missionsarbetet
Juli 2005


BESÖKSLÄRARNAS BUDSKAP

Gläd dig åt missionsarbetet

Välj under bön ut och läs från det här budskapet de skriftställen och lärdomar som tillgodoser behoven hos de systrar som ni besöker. Berätta om era erfarenheter och bär vittnesbörd. Inbjud dem ni undervisar att göra detsamma.

Profeten Joseph Smith: ”Tänk om hela världen skulle ta emot evangeliet! De skulle då förstå varandra och Guds välsignelser skulle utgjutas över folket, vilket är hela min själs önskan.” ( History of the Church, 5:259)

Varför gläder vi oss åt att dela med oss av evangeliet?

Äldste M Russell Ballard i de tolv apostlarnas kvorum: ”Jesu Kristi återställda evangelium innehåller kraften att skänka djup och varaktig glädje till människans själ — något som kommer att värdesättas och omhuldas under resten av jordelivet och i all evighet. Vi försöker inte bara få människor att bli medlemmar i vår kyrka. Vi delar med oss av fullheten i Jesu Kristi återställda evangelium!” (”Vikten av medlemsmissionärsarbete”, Liahona , maj 2003, s 40)

President Gordon B Hinckley: ”Man kan aldrig förutse följderna av att berätta om kyrkan för någon annan … Pröva på det. Erfar den ljuva och underbara glädjen av att dela med dig av ditt vittnesbörd om hans verk till andra.” ( Teachings of Gordon B. Hinckley [1997], s 373–374)

Hur kan jag bana vägen för ett samtal om evangeliet?

Alma 17:11: ”Gån ut … på det I mån visa dem goda exempel i mig, och jag vill göra [er] till ett verktyg i mina händer till många själars frälsning.”

President James E Faust, andre rådgivare i första presidentskapet: ”Oavsett vilka omständigheter era systrar befinner sig i, kan ni ha ett mycket stort inflytande på dem. Jag tror att några av er har en tendens att underskatta er stora förmåga att välsigna andra människor. För det mesta händer det inte öppet, genom någon stor offentlig handling, utan genom ert rättfärdiga exempel och de oräkneliga, varsamma, kärleksfulla och vänliga gärningar som ni så villigt utför, ofta för en person åt gången.” (”Ni har alla sänts av Gud”, Liahona , nov 2002, s 111-112)

Äldste Jeffrey R Holland i de tolv apostlarnas kvorum: ”Be dagligen om egna missionärsupplevelser. Be att den upplevelse du önskar, under gudomlig ledning, redan förbereds i hjärtat på någon som längtar efter och letar efter det du har.” (”Stå såsom vittnen om mig”, Liahona , jul 2001, s 16)

Bonnie D Parkin, Hjälpföreningens generalpresident: ”Alltför ofta låter vi oväntade hinder, en hämmande rädsla, ihärdiga distraktioner, osäkerhet, felunderrättade människor, ja, listan tar aldrig slut, hindra oss från att berätta om de sanningar som är så dyrbara för oss … [Men] vi kan tänka på att alla som mister sitt liv för Jesu skull ska vinna det.” (”Inget går upp mot att bära vittnesbörd”, I skolen bära vittnesbörd om mig: Tal från BYU:s kvinnokonferens 2001 , satellitutsändning)

Skriv ut