2007
Jeg vil følge ham i tro
Februar 2007


Fællestid

Jeg vil følge ham i tro

»Vi tror, og vi ved, at du er Guds hellige« (Joh 6:69).

Har I nogen sinde leget kongens efterfølger? Reglerne er enkle: Vælg en leder og følg ham eller hende.

Formålet med vores liv på jorden er at følge vores leder Jesus Kristus. Da Jesus så Peter og Andreas fiske, sagde han til dem: »Kom og følg mig.« Peter og Andreas forlod deres net og fulgte ham (se Matt 4:18-20).

Jesus indbyder hver enkelt af os til at følge ham, ligesom han gjorde med Peter og Andreas (se L&P 100:2). Vi kommer sandsynligvis ikke til at vandre lige der, hvor han vandrede, men vi kan gøre det, som han gjorde. Vi kan læse skrifterne. Vi kan bede til vor himmelske Fader. Vi kan blive døbt.

Da Peter fulgte Jesus, sagde han: »Vi tror, og vi ved, at du er Guds hellige« (Joh 6:69). Når vi følger Jesus Kristus i tro, kan vi få samme vidnesbyrd.

Vores tro på Jesus Kristus vokser, når vi ved mere om ham. Og jo mere vi ved om ham, desto lettere bliver det at følge ham i tro.

Aktivitet

For at lave et korsstingsbroderi, skal du farvelægge hvert symbol på side L4 og tegne mønstret over på et stykke ensfarvet stof, som fx bomuldsstof. Brug tre broderitråde i den farve, du har valgt til hvert symbol. Bed en voksen om at vise dig, hvordan du laver et korssting over hvert symbol (se illustrationen). Hæng dit broderi op et sted, hvor du tit ser på det.

Bemærk: Denne aktivitet kan kopieres, tegnes af eller skrives ud fra internettet på www.lds.org. Hvis du vil have en engelsksproget udgave, så klik på »Gospel Library«. Hvis du vil have den på et andet sprog, så klik på verdenskortet.

Forslag til fællestid

  1. 1. Fremvis børnenes navne og navnene på flere gamle profeter på nogle ordstrimler. Spørg dem, hvad alle disse navne har til fælles. Læs sammen Abr 3:22-24, og forklar, at vi alle har levet sammen med vor himmelske Fader i forudtilværelsen. Fortæl børnene, at takket være skrifterne ved vi lidt om, hvad der skete dengang. Bed børnene om at finde ud af, hvem af Guds åndelige børn, der blev født først. Børnene skal slå op på L&P 93:21. Lad pianisten spille først en takt og derefter to takter af en sang om forudtilværelsen. Bliv ved med at føje takter til, indtil børnene gætter sangen. Når børnene har gættet, synger I hele sangen og fremhæver de strofer, som fortæller os om vores liv sammen med vor himmelske Fader, inden vi kom ned på denne jord. Forklar, at vi alle var åndelige brødre og søstre i forudtilværelsen. Vi kalder hinanden »bror« og »søster«, fordi de titler afspejler vores åndelige familieforhold. Syng »Jeg er Guds kære barn«.

  2. 2. Vis børnene flere eksempler på planer. For eksempel en opskrift, en arbejdstegning eller en brugsanvisning til et samlesæt. Forklar, at når vi fremstiller noget – som fx et hus, en portion småkager eller et stykke legetøj – så er det bedst at vide, hvordan det skal ende med at se ud. Vi har brug for en plan. Inden vi kom ned på jorden, fremlagde vor himmelske Fader sin plan. Den kaldes frelsesplanen. Bed fuldtidsmissionærerne eller en nylig hjemvendt missionær, som er godkendt af biskoppen eller grenspræsidenten, om at forklare frelsesplanen ud fra Forkynd mit evangelium (s. 46-58).

Udskriv