2007
Tule välineeksi Jumalan käsissä kuuntelemalla ja noudattamalla Hengen kuiskauksia
Maaliskuu 2007


Kotikäyntiopetussanoma

Tule välineeksi Jumalan käsissä kuuntelemalla ja noudattamalla Hengen kuiskauksia

Valitkaa rukoillen ja lukekaa tämän sanoman pyhien kirjoitusten kohdista ja opetuksista ne, jotka soveltuvat niiden sisarten tarpeisiin, joiden luona vierailette. Kertokaa kokemuksistanne ja lausukaa todistuksenne. Pyytäkää sisaria, joita opetatte, tekemään samoin.

Kuinka voin tuntea Hengen kuiskaukset?

OL 8:2: ”Minä puhun sinulle sinun mielessäsi ja sinun sydämessäsi Pyhän Hengen kautta, joka tulee sinun yllesi ja joka asuu sinun sydämessäsi.”

Vanhin Robert D. Hales kahdentoista apostolin koorumista: ”Jumalan Henki – – on hiljainen kuin kuiskaus tullen ajatuksena mieleemme tai tunteena sydämeemme. – – Päättäkää asettua tilanteisiin, joissa voitte saada kokemuksia Jumalan Hengestä – rukoilemalla, tutkimalla pyhiä kirjoituksia, kotonanne, käymällä kokouksissa ja olemalla tervehenkisesti tekemisissä muiden kanssa.” (”Toimia omasta puolestamme – tahdonvapauden lahja ja siunaukset”, Liahona, toukokuu 2006, s. 6–7.)

Presidentti Boyd K. Packer, kahdentoista apostolin koorumin virkaa toimittava presidentti: ”Siirtäkää vaikeat kysymykset mielessänne taka-alalle ja eläkää rauhassa elämäänne. Pohtikaa niitä ja rukoilkaa niistä hiljaa ja hellittämättä. Vastaus ei kenties tule salamana taivaalta. Se saattaa tulla vähäisenä innoituksena täällä ja vähäisenä tuolla, rivinä rivin päälle, käskynä käskyn päälle (ks. OL 98:12). Jotkin vastaukset tulevat pyhien kirjoitusten lukemisesta, jotkin toiset puhujien kuuntelemisesta. Ja silloin tällöin, kun se on tärkeää, vastaus saattaa tulla hyvin suoran voimallisen innoituksen kautta.” (Ks. ”Rukoukset ja vastaukset”, Valkeus, toukokuu 1980, s. 35–36.)

Vanhin Henry B. Eyring kahdentoista apostolin koorumista: ”Kirjoittakaa muistiin vaikutelmat tai ajatukset, joiden tunnette tulevan Jumalalta. – – Miettikää tarkkaan, edellyttääkö saamanne totuus toimintaa. Juuri kuuliaisuuden kautta käskyille me osoitamme kelvollisuutemme saada lisää ilmoitusta totuudesta ja valosta.” (”A Life Founded in Light and Truth”, Ensign, heinäkuu 2001, s. 13.)

Kuinka Henki voi vahvistaa minua olemaan väline Herran käsissä?

Eliza R. Snow (1804–1887), Apuyhdistyksen entinen ylijohtaja: ”Kun te olette Jumalan Hengen täyttämiä – –, se [Henki] tyydyttää ja täyttää ihmissydämen jokaisen kaipauksen ja täyttää jokaisen tyhjiön. Kun olen sen Hengen täyttämä, sieluni on tyydytetty. – – Jumalan Henki on ilmoittava ohjeita mieleenne, ja te ilmoitatte ne toisillenne. – – Muistakaa, että te olette Jumalan pyhiä ja että teillä on tärkeitä töitä tehtävänänne Siionissa.” (Woman’s Exponent, 15. syyskuuta 1873, s. 62.)

Vanhin M. Russell Ballard kahdentoista apostolin koorumista: ”Naisista – –, jotka voivat kuunnella Herran ääntä ja jotka noudattavat sen antamaa innoitusta, tulee korvaamattomia välikappaleita Hänen kädessään. – – Älkää koskaan epäilkö sitä, etteikö teidän vaikutuksenne olisi ehdottoman välttämätön perheen säilyttämiseksi ja kirkon kasvun ja hengellisen elinvoiman tukemiseksi.” (”Vanhurskaita naisia”, Liahona, joulukuu 2002, s. 42.)

Bonnie D. Parkin, Apuyhdistyksen ylijohtaja: ”Jos olemme sopusoinnussa Hengen kanssa, jos etsimme Herraa ja Hänen johdatustaan, jos suuntanamme on palata taivaallisen Isämme luo, niin suloisia hetkiä tulee. Ja me arvostamme niitä, sillä meistä on tullut välineitä Jumalan käsissä.” (”Suloisia hetkiä”, Liahona, marraskuu 2005, s. 108. )

Tulosta