2017
Hur du kan veta
October 2017


Svar från kyrkans ledare

Hur du kan veta

Från utsändningen Personligt i mars 2017 med president Henry B. Eyring och äldste Jeffrey R. Holland.

Bild
young man

Våra kära unga vänner, vi vill att ni ska veta, oberoende av någon annan, att himlens Gud är verklig, att han känner er, och att hans Son har sonat världens synder.

Vårt hopp är att ni ska skaffa er ett orubbligt vittnesbörd om att Jesu Kristi evangelium har återställts till jorden för sista gången. Joseph Smiths uppdrag var unikt, men hans ödmjuka bön är ett bra föredöme för er och för mig. Joseph gick till lunden för att be i tro om att en kärleksfull Gud skulle besvara hans bön och skingra hans förvirring. Han fick den vissheten genom att läsa Guds ord och få ett vittnesbörd om att det var sant. Joseph bad också med avsikten att inte bara lyssna utan också lyda, oavsett vad det kostade honom. Han var fast besluten att göra vad Gud än sa till honom.

I den andan vill jag ge en uppmaning till kyrkans ungdomar. Uppmaningen är: Ta själva reda på att det här är sant. Ni kan göra det genom att följa Joseph Smiths exempel: studera skrifterna, låt orden sjunka djupt in i hjärtat, begrunda dem om och om igen och be till Gud, villig att ta emot hans vägledning, att hans vilja verkligen ska ske.

Den här uppmaningen kanske låter som en enkel inbjudan, men jag lovar er att den kräver stora ansträngningar. Jag kan inte lova att era svar kommer om en dag eller om en vecka, men jag kan lova att Gud talar till er på sitt sätt och i sin tid, om ni ber i tro. När ni tar emot och följer den här uppmaningen upptäcker ni att ni inte bara får svar utan att ni också skapar ett mönster för att få andlig kunskap som är till välsignelse under resten av livet.

Skriv ut