2021
Ankeret for mit liv og min tro
Januar 2021


Ankeret for mit liv og min tro

Jo mere jeg læste Mormons Bog, desto mere troede jeg på, at det er Guds ord.

Billede
Book of Mormon in Japanese

Billede af Mormons Bog tilhører forfatteren; andre billeder fra Getty Images

Jeg var slet ikke glad som dreng, men tingene ændrede sig, da to amerikanske mænd kom og bankede på vores dør.

Som 14-årig var jeg nysgerrig efter at vide, hvem disse to amerikanere, der talte japansk og præsenterede sig som missionærer, var. Efter at de var gået, gav min far mig en bog, de netop havde givet ham, der kaldes Mormons Bog. Jeg begyndte at læse i den og følte noget helt specielt, men jeg vidste ikke, hvad det var. En måned senere havde jeg læst den færdig og satte den ind på min boghylde.

Tre år senere mødte jeg to missionærer på en jernbanestation i Tokyo. De inviterede mig til at høre deres budskab. Jeg tog min Mormons Bog med til vores næste møde.

De indledte samtalen med at sige: »Vi vil gerne dele en vigtig bog med dig.«

Jeg tog Mormons Bog op af min taske og spurgte: »Er det denne bog? Jeg har allerede læst den.«

De var målløse. Senere blev jeg undervist i evangeliet, og missionærerne opmuntrede mig til af et oprigtigt hjerte at spørge Gud, om Mormons Bog er sand (se Moro 10:4-5).

En aften tænkte jeg på Gud, Kirken og Mormons Bog, og hvordan jeg kunne blive glad, og jeg følte noget varmt indeni. Så besluttede jeg mig for at blive døbt.

Efter at være blevet medlem af Kirken, fortsatte jeg med at læse Mormons Bog. En dag, mens jeg sad og læste, fik jeg en klar tanke om min fars medicin mod forhøjet blodtryk. Jeg satte mig mere ind i det og fandt ud af, at en bivirkning kunne være alvorlig depression. På mit forslag bad min far sin læge om at skifte medicin. Siden da forsvandt hans depression.

Jo mere jeg læste, desto mere troede jeg på, at Mormons Bog er Guds ord. Jeg blev gladere og ønskede at dele sandheden med andre.

Mine forældre var imod, at jeg tog på mission og smed mig til sidst ud af deres hus, men jeg var fast besluttet. Jeg missionerede i Tennessee i USA. Som sidste dages hellig missionær fra et buddhistisk land, der missionerede i bibelbæltet i USA, blev jeg ofte spurgt, hvordan jeg kunne tro på Mormons Bog. Jeg bar vidnesbyrd om, at jeg havde bedt om dens sandhed og modtaget et svar om, at den er sand.

Efter min mission gjorde jeg skolen færdig og begyndte at arbejde for et stort firma i Japan, der sendte mig flere steder hen i verden, inklusive Myanmar, England og Irland. Overalt hvor jeg rejste hen, delte jeg mit vidnesbyrd om Mormons Bog med så mange mennesker som muligt, lige fra taxachauffører til en statsminister.

Mormons Bog har været – og vil altid være – et anker for mit liv og min tro i Jesus Kristus. Hver gang jeg overvældes af modgang, læser jeg Mormons Bog og overvinder mine vanskeligheder med åndelig støtte fra vor himmelske Fader og vor Frelser. Mormons Bog velsigner mig hver eneste dag i mit liv.

Udskriv