2021
Peger os alle til Jesus Kristus.
Januar 2021


Peger os alle til Jesus Kristus

Livet er en rejse. Liahona kan hjælpe.

Billede
line drawing of Liahona

Tegning af Liahona af Beth Whittaker

På Mormons Bogs tid forberedte Herren Liahona til at hjælpe Lehi og hans familie til at komme fremad på deres rejse. Det var et »kompas, som udpegede en ret vej til det forjættede land for dem« (Alma 37:44).

Ligesom Lehi er vi på en rejse. Vi har alle op- og nedture. Sol og storme. Fred og smerte. Men gennem alt det er der et guddommeligt formål, fordi vi har guddommeligt potentiale. Vor himmelske Fader ønsker ikke bare, at vi kommer tilbage til ham. Han ønsker, at vi bliver som ham gennem hans Søn, Jesus Kristus. Men andre gange har vi brug for hjælp.

Under levende profeters vejledning er tidsskriftet Liahona i vore dage udformet til at hjælpe os til at kende vejen og vide, hvordan man skal gå den. Det ændrer os at lære om og efterleve Jesu Kristi evangelium. Og når vi har krydset vores egne ørkener og have, vil vi opdage at ved at følge ham gennem både sol og storme, giver vi ham mulighed for at gøre os til den, han altid vidste, vi kunne blive.

Læs videre for at lære mere om det nye Liahona.

Billede
photo collage of eight people

Fotografi af en kvinde, der skriver fra Getty Images; portrætter: anden række fra toppen (til venstre) og tredje række fra toppen (til højre) fra Gette Images

Et tidsskrift til ethvert hjerte og hjem.

Om I kommer fra Slovenien, Spanien, Madagaskar eller Massachusetts er det til jer. Om I taler koreansk eller kiribati, om jeres hus er ud af mursten eller bambus, om I i går blev døbt for 80 år siden eller blot i går. Gifte, enlige, gamle, unge – disse sider taler til og afspejler jer. Jeres vidnesbyrd, jeres erfaringer, jeres husstands tro. Det er den store velsignelse ved at have et globalt tidsskrift til voksne. Det forener os og minder os om, at vi alle tilhører en verdensomspændende familie og en verdensomspændende kirke.

Så kom og vær med, når vi alle kommer tættere på Jesus Kristus. En sag ad gangen, en side ad gangen. Med profeter og apostle, der vejleder os og en kærlig Frelser, der hjælper os. Os alle. Sammen.

Det kan I forvente af det nye Liahona

Budskaber fra profeter og apostle

Billede
First Presidency

Tidsskriftet Liahona vil indeholde budskaber fra Kirkens ledere på en mere rettidig måde. Disse budskaber, på tryk og online, vil pege os alle mod Frelseren.

Mere støtte til alle medlemmer

Tidligere var der nogle medlemmer, der kun modtog tidsskriftet nogle få gange om året, afhængigt af deres sprog. Nu vil de tre globale tidsskrifter udkomme hver eller hver anden måned på sprog talt af omkring 97 % af medlemmerne.

Mere digitalt indhold

Billede
phone screen with Gospel Library

For at give jer det inspirerende indhold, I ønsker, sørger vi for at give jer indholdet på flere af de måder, I foretrækker. Find nye forbedrede digitale oplevelser på liahona.ChurchofJesusChrist.org, i appen Efterlev evangeliet og appen Evangelisk Bibliotek, via e-mails og andre muligheder, der kommer i fremtiden.

Hjemmecentreret, evangelisk læring

Hver måned vil vi dele oplevelser, aktiviteter og lærdomme til at hjælpe sidste dages hellige til at lære om evangeliet i hjemmet og undervise deres børn og kære om det.

Virkelige historier fra virkelige medlemmer

Billede
girl writing in notebook

Fotografi af en kvinde, der skriver fra Getty Images; portrætter: anden række fra toppen (til venstre) og tredje række fra toppen (til højre) fra Gette Images

Når I læser trosfremmende oplevelser fra medlemmer fra hele verden, vil jeres tro blive styrket. Og I vil blive mindet om, at vi tilhører noget større end vores menighed eller gren. Del jeres oplevelser på liahona.ChurchofJesusChrist.org eller send en e-mail til os på liahona@ChurchofJesusChrist.org.

Historier og budskaber tæt på hjem

Liahona udgiver mere end 60 regionale versioner, der indeholder et indlæg særligt til forskellige geografiske steder og sprog. Disse lokale sider forbinder jer med de hellige, lederne og de udgivelser, der er relevante for jeres land eller område.

Udskriv