2021
Julen og Israels innsamling
Desember 2021


Velkommen til dette nummeret

Julen og Israels innsamling

Julen minner oss om vår himmelske Faders fullkomne og vedvarende kjærlighet. Ingen gave kan noensinne måle seg med det guddommelige offer Gud ga for å frelse sine barn: sin enbårne Sønn Jesus Kristus. Fra Frelseren kommer “alt som er godt” (Moroni 7:22), herunder muligheten til å tilbringe evigheten sammen med dem vi er glad i, som oppfyllelse av vår himmelske Faders store plan for lykke.

Hva kan vi gjøre for å vise vår himmelske Fader takknemlighet for disse store gavene? Én ting vi kan gjøre, er å hjelpe ham å utføre hans gjerning. Herren sa til Moses: “For se, dette er min gjerning og min herlighet – å tilveiebringe mennesket udødelighet og evig liv” (Moses 1:39). Og vi oppfordres til å hjelpe.

President Russell M. Nelson har ofte sagt at Israels innsamling er det viktigste arbeidet som foregår i verden i dag. Og han har forklart: “Når vi snakker om Israels innsamling på begge sider av sløret, mener vi … misjonærarbeid, tempelarbeid og slektshistorie” (“La Gud råde”, Liahona, nov. 2020, 92).

Når du grunner på den sanne betydningen av denne spesielle tiden, oppfordrer jeg deg til å lese “Slektshistorie, templer og misjonærarbeid: Effektive partnere i Israels innsamling” (side 12). Overvei så hva du kan gjøre for å bidra til å bringe vår Faders dyrebare barn tilbake til ham.

God jul!

Mike Judson

Slektshistorisk avdeling

Skriv ut