Liahona
Tiår med hengiven tjeneste: Utvalgte læresetninger fra president Russell M. Nelson
September 2024


“Tiår med hengiven tjeneste: Utvalgte læresetninger fra president Russell M. Nelson”, Liahona, sep. 2024.

Tiår med hengiven tjeneste: Utvalgte læresetninger fra president Russell M. Nelson

President Nelson, som nå er 100 år gammel, har virket som apostel i 40 år. Det følgende er noen av hans læresetninger fra hans tid som Kirkens president.

Bilde
forskjellige scener fra president Russell M. Nelsons liv

Begynn med målet i tankene

“Målet vi alle strever etter, er å bli begavet med kraft i et Herrens hus, bli beseglet som familie og trofast holde paktene inngått i et tempel, som kvalifiserer oss til Guds største gave, evig liv. Tempelets ordinanser og paktene du inngår der, er nøkkelen til å styrke ditt liv, ditt ekteskap og din familie, og din evne til å motstå motstanderens angrep. Din tilbedelse i tempelet og din tjeneste der for dine forfedre, vil velsigne deg med økt personlig åpenbaring og fred, og vil forsterke din forpliktelse til å holde deg på paktens sti.”

Når vi samlet går fremad”, Liahona, apr. 2018, 7.

Omvend deg daglig

“Ingenting er mer frigjørende, mer foredlende eller mer avgjørende for vår individuelle fremgang enn et regelmessig, daglig fokus på omvendelse. Omvendelse er ikke en hendelse, det er en prosess. Det er nøkkelen til lykke og fred i sinnet. Når den kombineres med tro, åpner omvendelse vår tilgang til kraften i Jesu Kristi forsoning.”

Vi kan gjøre bedre og bli bedre”, Liahona, mai 2019, 67.

Inngå og hold pakter

“Hver kvinne og hver mann som inngår pakter med Gud og holder disse paktene, og som verdig deltar i prestedømsordinanser, har direkte tilgang til Guds kraft. De som er blitt begavet i Herrens hus mottar en gave av Guds prestedømskraft i kraft av sin pakt, sammen med en gave av kunnskap slik at de kan vite hvordan de skal dra nytte av denne kraften.”

Åndelige skatter”, Liahona, nov. 2019, 77.

Hør Herren

“Vår Fader vet at når vi er omgitt av usikkerhet og frykt, er det som vil være til aller mest hjelp for oss at vi hører hans Sønn.

Fordi når vi søker å høre – virkelig høre – hans Sønn, vil vi bli ledet til å vite hva vi skal gjøre i enhver omstendighet.”

Hør Ham”, Liahona, mai 2020, 89.

Velg å la Gud råde

“Med den hebraiske definisjonen av Israel i tankene ser vi at Israels innsamling får større betydning. Herren samler dem som er villige til å la Gud råde i sitt liv. Herren samler dem som vil velge å la Gud være den viktigste innflytelsen i sitt liv.”

La Gud råde”, Liahona, nov. 2020, 92.

Overvinn verden

“Å overvinne verden er ikke en hendelse som foregår på en dag eller to. Det skjer gjennom et helt liv når vi gjentatte ganger omfavner Kristi lære. Vi utvikler tro på Jesus Kristus ved å omvende oss daglig og holde pakter som gir oss kraft. Vi holder oss på paktens sti og blir velsignet med åndelig styrke, personlig åpenbaring, økende tro og englers betjening. Etterlevelse av Kristi lære kan frembringe den kraftigste dydige syklus, som skaper åndelig momentum i vårt liv.”

Overvinn verden og finn hvile”, Liahona, nov. 2022, 97.

Velg å være en fredsstifter

“Stridighet driver Ånden bort – hver gang. Stridighet underbygger den falske oppfatningen om at konfrontasjon er måten å løse forskjeller på. Men det er det aldri. Stridighet er et valg. Å stifte fred er et valg. Du har din handlefrihet til å velge stridighet eller forsoning. Jeg oppfordrer deg til å velge å være en fredsstifter, nå og alltid.”

Behovet for fredsstiftere”, Liahona, mai 2023, 100.

Tenk celestialt

“Når du gjør valg, oppfordrer jeg deg til å se fremover – ha et evig perspektiv. Sett Jesus Kristus først, fordi ditt evige liv er avhengig av din tro på ham og hans forsoning. Det er også avhengig av din lydighet mot hans lover. Lydighet baner vei for et lykkelig liv for deg i dag og en storslått, evig belønning i morgen.”

Tenk celestialt”, Liahona, nov. 2023, 118.

Skriv ut