Liahona
Hvordan kan jeg styrke mitt vitnesbyrd om profeten?
September 2024


“Hvordan kan jeg styrke mitt vitnesbyrd om profeten?”, Liahona, sep. 2024.

Kom, følg med meg

Helaman 7–16

Hvordan kan jeg styrke mitt vitnesbyrd om profeten?

Generalkonferansen kan hjelpe oss å styrke vårt vitnesbyrd om levende profeter.

Bilde
President Russell M. Nelson taler ved talerstolen

I Helamans bok vitner lamanitten og profeten Samuel om Jesus Kristus og gir nephittene advarsler og innbydelser (se Helaman 13–14). I vår tid har vi også anledning til å lytte til betimelige advarsler fra vår profet og andre ledere i Kirken. Å følge deres innbydelser hjelper oss å følge paktens sti.

Generalkonferansen er en fullkommen anledning til å høre de siste ordene fra våre inspirerte ledere og komme nærmere Jesus Kristus. Her er noen måter du kan vurdere å bruke generalkonferansen til å styrke ditt vitnesbyrd om levende profeter:

  1. Overvei med bønnens hjelp, før generalkonferansen, hvorfor det er viktig for deg å ha en profet. Vurder å be om bekreftelse fra Ånden på at Kirkens nåværende president er Guds profet, seer og åpenbarer på jorden i dag. “Å vite ved åpenbaring at det finnes en levende profet på jorden, forandrer alt.

  2. Undersøk hva det vil si å støtte og oppholde profeten og generalautoritetene. Når deres navn fremlegges på generalkonferansen for oppholdelse kan du rekke opp hånden for å oppholde dem.

    Bilde
    mann på Konferansesenteret oppholder ved å løfte høyre arm
  3. “Ved Den hellige ånds kraft kan dere vite sannheten i alle ting” (Moroni 10:5). Når du lytter til budskapene fra Kirkens ledere, legg merke til at Ånden vitner om at deres ord er sanne.

  4. En av profetens viktigste oppgaver er å vitne om Jesus Kristus og lære oss å “[se] hen til Guds Sønn med tro” (se Helaman 8:13–16). Det er en god idé å legge merke til hva profeten og de andre talerne lærer om Frelseren.

  5. “Gjennom [president Russell M. Nelson] har vi mottatt utallige innbydelser og er blitt lovet strålende velsignelser hvis vi vil sette vår Frelser Jesus Kristus i sentrum av vårt liv.” Lag gjerne en liste over innbydelsene som ble gitt av profeten og andre talere under konferansen. Se tilbake på denne listen som en hjelp til å strebe etter å bli mer lik Kristus.

  6. Husk president Nelsons innbydelse: “Jeg oppfordrer dere innstendig til å studere budskapene fra denne konferansen ofte – til og med gjentatte ganger – i løpet av de neste seks månedene.” Når du lytter til eller leser budskapene på nytt, merker du av ting som skiller seg ut for deg.

  7. President Nelson oppfordrer oss til å “søk[e] og forvent[e] mirakler”. Når du adlyder profetens råd og gjør endringer i livet ditt, legg merke til velsignelsene du mottar og miraklene du ser (se Helaman 16:4–5).

Når du tar disse stegene for å utvikle ditt vitnesbyrd om en profet, seer og åpenbarer, kan du benytte deg av din tro på Jesus Kristus og en kjærlig himmelske Fader. Gud har kjærlig gitt oss profeter for å veilede oss tilbake til ham – profeter som fungerer som hans talerør for å åpenbare hans vilje for verden. (Se Lære og pakter 1:38; 21:5–6.) Hvis vi velger å følge hans tjeneres råd, velger vi å følge ham.

Skriv ut