Liahona
Hvordan vi kan få tilgang til Guds kraft gjennom pakter
Oktober 2024


Bare digitalt

Hvordan vi kan få tilgang til Guds kraft gjennom pakter

Guds kraft vil forsterke våre åndelige gaver og talenter, gi oss styrke utover vår egen til å bære jordelivets tunge byrder, og gi oss den fred og styrke vi trenger.

Bilde
Jesus snakker til kvinnen ved brønnen

Vår profet, president Russell M. Nelson, har gjentatte ganger talt om den prestedømskraft som er tilgjengelig for menn og kvinner gjennom et paktsforhold til Gud. Han sa:

“Hver kvinne og hver mann … som deltar i prestedømsordinanser og [som inngår og holder pakter med Gud], har direkte tilgang til Guds kraft …

Himlene er akkurat like åpne for kvinner som er begavet med Guds kraft som strømmer fra deres prestedømspakter som de er for menn som bærer prestedømmet.”

Som Guds døtre kan vi bli begavet med prestedømskraft – Guds kraft som vi har tilgang til når vi inngår og holder prestedømspakter. Dette har så viktige implikasjoner. Som begavede kvinner har vi rett til å benytte oss rikelig av Frelserens kraft for å hjelpe oss selv, vår familie og andre.

Jeg fikk min egen begavelse da jeg var 20, men i flere tiår forsto jeg ikke den himmelske kraften jeg hadde tilgang til gjennom paktene jeg hadde inngått med min Fader i himmelen og Jesus Kristus. Men når jeg tenker tilbake, ser jeg hvilken ekstra styrke og kapasitet jeg fikk til å tåle de mange forskjellige utfordringene i livets forskjellige omstendigheter. Hvilken velsignelse det er at vi lever i en tid da det er større forståelse for den økte kraft, fred og styrke som kan bli vår gjennom et paktsforhold til Gud.

Som vår profet har sagt, når vi inngår et paktsforhold til Gud, blir vårt forhold til ham mye nærmere enn før vår pakt, og han vil aldri svikte dette forholdet. Han vil aldri bli trett i sin innsats for å hjelpe oss, og vi vil aldri bruke opp hans tålmodighet med oss. Vi er gledelig knyttet sammen gjennom en evigvarende pakt som vi har valgt å inngå med ham.

Denne kunnskapen skulle gi oss stor fred og visshet når vi går gjennom livets vanskeligheter og hjertesorg. Guds kraft vil forsterke våre åndelige gaver og talenter, gi oss styrke utover vår egen til å bære jordelivets tunge byrder, og gi oss den fred og kraft vi trenger når vi står overfor de fysiske, følelsesmessige og åndelige jordskjelvene i vårt liv.

Skriv ut