Liahona
Mitt behov for helbredelse
Oktober 2024


“Mitt behov for helbredelse”, Liahona, okt. 2024.

Sagt av siste dagers hellige

Mitt behov for helbredelse

Gjennom en salme under nadverden forkynte Ånden at jeg skulle gi og ta imot tilgivelse.

Bilde
folk som synger i kirken

Illustrasjon: Michael J. Bingham

Jeg satt i kirken en søndag og var sint og frustrert. Min mann Aaron og jeg hadde kranglet kvelden før, og da jeg kom til kirken var jeg fortsatt urolig og opprørt. Jeg var sint på Aaron ved begynnelsen av møtet og frem til nadverdssalmen og tenkte: “Han må si unnskyld.”

Da vi forberedte oss til å ta del i nadverden, sang forsamlingen salmen “As Now We Take the Sacrament.” Jeg var sint gjennom det første verset. Så begynte det andre verset, som oversatt lyder: “Når vårt sinn nå gjennomgår fortiden, vet vi at vi må omvende oss.”

Jeg sluttet å synge. Jeg lyttet til min mann, mine barn og menighetens medlemmer som fortsatte å synge: “Veien til deg er rettferdighet – måten du levde livet på.”

Jeg ble mildere stemt. Kanskje den urolige følelsen ikke handlet om mannen min likevel. Kanskje den handlet om meg.

Salmen fortsatte:

Tilgivelse er en gave fra deg

Vi søker med ærlige hensikter.

Med våre hender har vi lovet å gjøre din gjerning.

Vi tar del i nadverden.

Der satt jeg og var opprørt, mens jeg faktisk trengte å være ydmyk og søke tilgivelse fra vår himmelske Fader – en gave som var mulig på grunn av hans Sønn, Jesus Kristus.

Tårene begynte å renne mens jeg så nedover raden på de små barna våre. Alt av sinne og spenning jeg hadde følt, all den skyld og uvilje som hadde gitt meg en knute i brystet, var borte. Dette øyeblikket handlet om hva jeg måtte gjøre for å forandre meg, så jeg kunne søke og få tilgivelse fra min himmelske Fader og Jesus Kristus. Ved hjelp av en salme lærte Ånden meg tydelig om tilgivelse og at jeg trengte både å gi og få det.

President Russell M. Nelson har sagt: “Jeg ber deg innstendig om å komme til ham slik at han kan helbrede deg! Han vil helbrede deg fra synd når du omvender deg. Han vil helbrede deg fra tristhet og frykt. Han vil helbrede deg fra denne verdens sår.”

Mens jeg satt der og lyttet til ordene i salmen og tok del i nadverden, følte jeg at jeg trengte helbredelse, og jeg visste hvor jeg måtte vende meg. Sannhetene jeg lærte om tilgivelse under dette møtet, førte meg nærmere Herren og min mann.

Skriv ut