2007
Tule välineeksi Jumalan käsissä vahvistamalla henkilökohtaista todistustasi Jeesuksesta Kristuksesta
Helmikuu 2007


Kotikäyntiopetussanoma

Tule välineeksi Jumalan käsissä vahvistamalla henkilökohtaista todistustasi Jeesuksesta Kristuksesta

Valitkaa rukoillen ja lukekaa tämän sanoman pyhien kirjoitusten kohdista ja opetuksista ne, jotka soveltuvat niiden sisarten tarpeisiin, joiden luona vierailette. Kertokaa kokemuksistanne ja lausukaa todistuksenne. Pyytäkää sisaria, joita opetatte, tekemään samoin.

Kuinka voin vahvistaa omaa todistustani?

Alma 32:27: ”[Kokeilkaa] sanojani, ja [osoittakaa] vähäsen uskoa, niin, vaikka ette voisi enempää kuin haluta uskoa, antakaa tämän halun tehdä työtä itsessänne.”

Vanhin Richard G. Scott kahdentoista apostolin koorumista: ”Arvioi omaa elämääsi rehellisesti. Kuinka vahva on oma todistuksesi? Onko se todellakin ylläpitävä voima elämässäsi vai onko se pikemminkin toivo siitä, että se, mitä olet oppinut, on totta? – – Todistuksesi vahvistuu, kun toimit uskossa Jeesukseen Kristukseen, Hänen opetuksiinsa ja Hänen rajattomaan voimaansa. – – Voimallinen todistus syntyy hiljaisista rukouksen ja pohtimisen hetkistä. – – Vahva todistus tulee rivi rivin päälle, käsky käskyn päälle. Se edellyttää uskoa, aikaa, jatkuvaa kuuliaisuutta ja halukkuutta tehdä uhrauksia.” (”Vahvan todistuksen voima”, Liahona, tammikuu 2002, s. 101, 103.)

Piispa Keith B. McMullin, toinen neuvonantaja johtavassa piispakunnassa: ”Todistuksen saaminen ei – – onnistu ilman henkilökohtaisia ponnisteluja. Ihmisen täytyy haluta tietää, tutkia voidakseen oppia, elää niin, että voi saada todistuksen ja rukoilla saadakseen sen. Kun tietoa tällä tavoin tavoittelee nöyryydessä ja uskossa, sitä saa, ja tämän tiedon myötä tulee sekä suloinen varmuus siitä, että kaikki tulee olemaan hyvin, että sisäinen voima toimia sen mukaisesti.” (”Jeesus, Sun nimes kaunoisin”, Liahona, toukokuu 2004, s. 33.)

Kuinka todistukseni voi johtaa minua tekemään Jumalan tahdon?

Moroni 10:32: ”Tulkaa Kristuksen luokse ja tulkaa täydellisiksi hänessä ja kieltäkää itseltänne kaikki jumalattomuus; ja jos te kiellätte itseltänne kaiken jumalattomuuden ja rakastatte Jumalaa koko väkevyydestänne, mielestänne ja voimastanne, silloin hänen armonsa riittää teille, niin että te hänen armostaan voitte olla täydellisiä Kristuksessa.”

Vanhin Dallin H. Oaks kahdentoista apostolin koorumista: ”Ei riitä – –, että me olemme vakuuttuneet siitä, että evankeliumi on totta; meidän on toimittava ja ajateltava niin, että me olemme kääntyneet siihen. Toisin kuin maailman instituutiot, jotka opettavat meitä tietämään, Jeesuksen Kristuksen evankeliumi haastaa meidät muuttumaan. – – Tätä ei saavuteta vain tekemällä se, mikä on oikein, vaan tekemällä se oikeasta syystä – Kristuksen puhtaasta rakkaudesta. – – Rakkaus, ’Kristuksen puhdas rakkaus’ (Moroni 7:47) ei ole pelkkä teko vaan tila, olotila. Rakkaus saadaan seurauksena teoista, jotka johtavat kääntymykseen. Rakkaus on jotain, jollaiseksi ihminen tulee.” (”Haaste muuttua”, Liahona, tammikuu 2001, s. 40, 42.)

Anne C. Pin-gree, toinen neuvonantaja Apuyhdistyksen ylimmässä johtokunnassa: ”Voimme yhdessä riemuita Jeesuksen Kristuksen palautetusta evankeliumista ja tunnustaa kiitollisina, että meitä on siunattu todistuksella Vapahtajasta ja Hänen sovituksestaan meidän jokaisen puolesta. Tämän minä tiedän – meidän omat ponnistelumme tulla välineeksi Jumalan käsissä eivät ole olleet helppoja ja ne ovat vaatineet meiltä paljon hengellisesti, rikastaen matkaamme kuolevaisuudessa kaikkein henkilökohtaisimmilla ja loistavimmilla tavoilla.” (”Herran tahdon tunteminen omalla kohdallanne”, Liahona, marraskuu 2005, s. 114.)

Tulosta