2007
Word een werktuig in Gods handen door naar de ingevingen van de Geest te luisteren
Maart 2007


Huisbezoekboodschap

Word een werktuig in Gods handen door naar de ingevingen van de Geest te luisteren

Kies onder gebed de teksten en leringen uit deze boodschap die aansluiten bij de behoeften van de zusters die u bezoekt. Vertel over eigen ervaringen die ermee verband houden en geef uw getuigenis. Nodig de zusters die u bezoekt uit om dat ook te doen.

Hoe kan ik de influisteringen van de Geest herkennen?

LV 8:2: ‘Ik zal in uw gedachten en in uw hart tot u spreken door de Heilige Geest, die op u zal komen en die in uw hart zal wonen.’

Ouderling Robert D. Hales van het Quorum der Twaalf Apostelen: ‘De stem [van Gods Geest] zal een zachte fluistering zijn — als een gedachte in ons verstand of een gevoel in ons hart. (…) Kies ervoor om uzelf in een positie te plaatsen waar u de influisteringen van de Geest van God kunt ontvangen — door middel van gebed, schriftstudie, kerkbezoek, thuis, en gezonde omgang met anderen.’ (‘Naar eigen inzicht handelen: de gave en zegeningen van keuzevrijheid’, Liahona, mei 2006, p. 7.)

President Boyd K. Packer, waarnemend president van het Quorum der Twaalf Apostelen: ‘Zet moeilijke vragen opzij en ga verder met uw leven. Denk en bid er rustig en aanhoudend over. Het antwoord komt misschien niet als een bliksemflits. Misschien krijgen we het als een beetje inspiratie hier en een beetje daar, “regel op regel, voorschrift op voorschrift” (LV 98:12). Sommige antwoorden ontvangen we door in de Schriften te lezen, andere door naar sprekers te luisteren. En soms, als het belangrijk is, krijgen we uitermate directe en krachtige inspiratie.’ (‘Prayers and Answers’, Ensign, november 1979, p. 21.)

Ouderling Henry B. Eyring van het Quorum der Twaalf Apostelen: ‘Schrijf indrukken en gedachten op waarvan u het gevoel hebt dat ze van God komen. (…) Denk zorgvuldig na of de waarheid die u ontvangt, actie vergt. Door gehoorzaam te zijn aan de geboden, komen we in aanmerking voor meer openbaring van waarheid en licht.’ (‘A Life Founded in Light and Truth’, Ensign, juli 2001, p. 13.)

Hoe kan de Geest mij grootmaken zodat ik een werktuig in handen van de Heer word?

Eliza R. Snow (1804–1887), voormalig algemeen ZHV-presidente: ‘Als u vervuld bent met de Geest Gods (…), bevredigt en vervult die [Geest] elk verlangen van het mensenhart en vult het elke leegte op. Als ik vervuld ben met die Geest, is mijn ziel tevreden. (…) De Geest Gods geeft uw verstand instructie en u geeft dat aan elkaar door. (…) Bedenk dat u heiligen Gods bent en dat u een belangrijk werk te doen hebt in Zion.’ (Woman’s Exponent, 15 september 1873, p. 62.)

Ouderling M. Russell Ballard van het Quorum der Twaalf Apostelen: ‘Vrouwen (…) die de stem des Heren kunnen horen en die gehoor geven aan die influisteringen, worden in zijn handen werktuigen van onschatbare waarde. (…) Twijfel er nooit aan dat uw invloed van onmisbaar belang is om het gezin in stand te houden en te helpen met de groei en geestelijke vitaliteit van de kerk.’ (Zie ‘Vrouwen van gerechtigheid’, Liahona, december 2002, p. 42.)

Bonnie D. Parkin, algemeen ZHV-presidente: ‘Als wij in overeenstemming met de Geest leven, als wij naar de Heer en zijn leiding streven, als het ons doel is om bij onze hemelse Vader terug te keren, zullen er zich dierbare momenten in ons leven voordoen. En wij zullen ze koesteren, want wij zijn werktuigen in de handen Gods geworden.’ (Zie ‘Werktuigen in de handen Gods’, Liahona, november 2005, p. 108.)

Afdrukken