2009
Ymmärtäkää Kristuksen evankeliumi ja eläkää sen mukaan
Syyskuu 2009


Kotikäyntiopetussanoma

Ymmärtäkää Kristuksen evankeliumi ja eläkää sen mukaan

Opettakaa näitä pyhien kirjoitusten kohtia ja lainauksia tai tarvittaessa jokin muu periaate, joka on siunaukseksi niille sisarille, joiden luona käytte. Lausukaa todistuksenne opista. Pyytäkää niitä, joita opetatte, kertomaan, mitä he ovat tunteneet ja oppineet.

Kuinka voin paremmin ymmärtää evankeliumia ja elää sen mukaan?

Vanhin Joseph B. Wirthlin (1917–2008) kahdentoista apostolin koorumista: ”Uskollisten kirkon jäsenten tulee olla kuin tammia ja ulottaa juuret syvälle evankeliumin perusperiaatteiden hedelmälliseen maaperään. Meidän tulee ymmärtää yksinkertaiset perustotuudet ja elää niiden mukaan eikä mutkistaa niitä. Meidän perustamme tulee olla vankka ja syvään juurtunut, jotta voimme kestää kiusauksen, väärien oppien, vastoinkäymisten ja vastustajan hyökkäysten tuulet horjumatta ja joutumatta revityiksi juuriltamme. – –

Hengellinen ravinto on aivan yhtä tärkeä kuin monipuolinen ruokavalio, jotta pysyisimme vahvoina ja terveinä. Me ravitsemme itseämme hengellisesti nauttimalla sakramentin viikoittain, lukemalla pyhiä kirjoituksia päivittäin, rukoilemalla päivittäin yksin ja perheen kanssa ja tekemällä säännöllisesti temppelityötä. Hengellinen voimamme on ikään kuin akku; se täytyy ladata usein uudestaan.” (”Syvällä olevat juuret”, Valkeus, tammikuu 1995, s. 73.)

Barbara Thompson, toinen neuvonantaja Apuyhdistyksen ylimmässä johtokunnassa: ”Sisaret, enemmän kuin koskaan me tarvitsemme nyt naisia, jotka astuvat esiin ja ovat lujia. Me tarvitsemme naisia, jotka julistavat totuutta voimalla, uskolla ja rohkeudella. Me tarvitsemme naisia näyttämään esimerkkiä vanhurskaudesta. Me tarvitsemme naisia, jotka tekevät ’innokkaasti työtä hyvän asian puolesta’. Meidän pitää elää niin, että elämämme on todistuksena siitä, että me rakastamme taivaallista Isäämme ja Vapahtajaa Jeesusta Kristusta ja että teemme kaiken, mitä He ovat pyytäneet meitä tekemään.” (”Riemuitkaamme”, Liahona, marraskuu 2008, s. 116.)

2. Nefi 31: 12: ”Seuratkaa minua ja tehkää sitä, mitä olette nähneet minun tekevän.”

Kuinka evankeliumin ymmärtäminen ja sen mukaan eläminen siunaa elämää?

Presidentti Dieter F. Uchtdorf, toinen neuvonantaja ensimmäisessä presidenttikunnassa: ”Kun pyrimme ymmärtämään ja sisäistämään oikeita evankeliumin periaatteita ja elämään niiden mukaan, meistä tulee hengellisesti omavaraisempia. – – Todistan Herran Jeesuksen Kristuksen apostolina, että Hän elää, että evankeliumi on totta ja että se tarjoaa vastaukset kaikkiin henkilökohtaisiin ja yhteisöllisiin haasteisiin, joita Jumalan lapsilla on tämän maan päällä nykyaikana.” (”Kristuksen kaltaiset ominaisuudet – tuulta siipiemme alle”, Liahona, marraskuu 2005, s. 101).

Vanhin M. Russell Ballard kahdentoista apostolin koorumista: ”Autuudensuunnitelma on kaikkien Jumalan lasten ulottuvilla. Jos maailma vastaanottaisi sen ja eläisi sen mukaan, niin maan päällä vallitsisi rauha, ilo ja yltäkylläisyys. Suuri osa siitä kärsimyksestä, jota tunnemme tänä päivänä, voitaisiin välttää, jos ihmiset kautta maailman ymmärtäisivät evankeliumin ja eläisivät sen mukaan.” (”Vastauksia elämän kysymyksiin”, Valkeus, heinäkuu 1995, s. 23.)

Vanhin Robert D. Hales kahdentoista apostolin koorumista: ”Meidän täytyy elää evankeliumin mukaan sillä tavoin, että Henki on alati kanssamme. Jos me elämme kelvollisesti, on Henki aina kanssamme. Silloin voimme opettaa Hengen avulla. – – Syy, miksi rukoilemme, tutkimme pyhiä kirjoituksia, miksi meillä on hyviä ystäviä ja miksi elämme evankeliumin mukaan olemalla kuuliaisia käskyille, on se, että kun – ei jos, vaan kun – koettelemuksia tulee, me olemme valmiit.” (”Opettaminen Hengen avulla”, Liahona, syyskuu 2003, s. 10, 14–15.)

Yksityiskohta Del Parsonin teoksesta Hän on noussut kuolleista; tausta: valokuva Jerry Garns

Tulosta