2016
Vi tror på at være positive
Januar 2016


Det tror vi på

Vi tror på at være positive

Billede
Product Shot from January 2016 Liahona

I skriften bliver vi ofte rådet til at glæde os og være frimodige eller ved godt mod. I 2 Nefi 2:25 fortæller Herren os, at »menneskene er til for at kunne nyde glæde.« Formålet med dette liv er i sidste ende at føre os til den glæde, som Herren lover.

At være frimodig eller ved godt mod betyder ikke, at man er ignorant over for eller naiv omkring livets udfordringer. Ældste Neal A. Maxwell (1926-2004) fra De Tolv Apostles Kvorum beskrev frimodighed som »en dyb tillid til Herrens åbenbarede planer – ikke blot for menneskeheden, men for os hver især.«1 Der vil uvægerligt komme udfordringer, for de er en naturlig del af jordelivet, men vi behøver ikke at lade os tynge af mismod og tristhed. Vi kan sætte vor lid til Herren og være positive.

Jesus Kristus har lovet os, at vi vil opleve »trængsler; men vær frimodige, jeg har overvundet verden«, (Joh 16:33) sagde han også. Præsident Ezra Taft Benson (1899-1994) sagde, at fordi vi har evangeliet, »bør vi som sidste dages hellige være de mest optimistiske og mindst pessimistiske.«2

Vi føler alle sorg og skuffelse fra tid til anden, men vi kan stadig være frimodige. Ældste Richard G. Scott (1928–2015) fra De Tolv Apostles Kvorum har sagt: »Jeg vidner om, at med tro på Frelseren og lydighed mod hans lære, vil lykken aldrig ophøre, men det vil sorgen.«3 Vi kan leve med glæde, for vi ved, at vore »trængsler [kun skal] vare et øjeblik« (L&P 121:7).

Når vi sætter vores lid til Guds plan for os og vælger at have en positiv indstilling til livet, vil vores evne til at håndtere livets udfordringer blive styrket. Vores bekymring og frygt vil påvirke os mindre, og vi vil opleve den glæde, som han ønsker for os.

Noter

  1. Neal A. Maxwell, »But a Few Days«, tale til CES-lærere, 10. sep. 1982, s. 4.

  2. Se Ezra Taft Benson, »Fortvivl ikke«, Den danske Stjerne, feb. 1975, s. 42.

  3. Se Richard G. Scott, »Find glæde i livet«, Stjernen, juli 1996, s. 27.

  4. Se Gordon B. Hinckley, »Den stadige søgen efter sandhed«, Stjernen, mar. 1986, s. 9.

Udskriv