2020
Omvendelse er en gave
Januar 2020


Unge voksne

Omvendelse er en gave

Billede
giving a gift

Foto fra Getty Images

Jeg tænker sommetider, at unge voksne let tror, at omvendelse er noget skræmmende. Det er sandt, at det kan være skræmmende at skulle indrømme, hvad vi har gjort, hvis vi er bange for, at det betyder, at vi mister vores kæres eller vor himmelske Faders kærlighed. Med det syn på omvendelse kan vi fristes til at tilstå »lige nok« til at komme videre til næste trin i det, der føles som en prøve. Men af erfaring har jeg dog lært, at det ikke er sådan sand omvendelse er. Det er ikke altid bekvemt at omvende sig, men hvis vi forstår, hvor højt Herren elsker og ønsker at hjælpe os, vil frygten fordufte, når vi udøver tro på hans evne til at gøre os rene. Jeg har lært, at når jeg udøver min tro på Kristus gennem omvendelse, behøver fortidens fejltrin ikke at definere min nutid eller fremtid (læs mere i min artikel på side 44).

I en kun digitalt-artikel påpeger Evita, at sand omvendelse gør os taknemmelige for Frelseren og hans forsoning, og det giver os styrke til at modstå fremtidig fristelse. Leah tilføjer, at vi ikke behøver at vente på at få nadveren om søndagen – at vende os til Herren dagligt gennem omvendelse giver os kraft til at bryde selv små vaner, der holder os væk fra ham. Og hvis vi begår alvorlige fejl, fortæller Jori om, at omvendelsesprocessen kan lære os om Frelserens kærlighed til hver enkelt af os.

Omvendelse er en gave, som jeg er taknemmelig for at have i mit liv. Gud ved, at vi kun er mennesker, og at vi sommetider træffer dumme beslutninger. Men hvor ufuldkomne vi end er, er der håb for os. Hvis vi sætter vores lid til Frelseren, vil han gå med os ad vejen tilbage til vor himmelske Fader – uanset hvor lang tid det tager.

Kærligst,

Richard Monson

Udskriv