2021
Frelsesplanen og tillid til Herren
Juli 2021


Til forældre

Frelsesplanen og tillid til Herren

Billede
mother sings and does actions with her children

Kære forældre

I kan bruge nedenstående artikler og billederne til at indlede samtaler med jeres familie og hjælpe dem med at forstå vigtige emner som frelsesplanen, Kirkens historie og tillid til Herren.

Samtale om evangeliet

Frelsesplanen

Brug »Grundlæggende om evangeliet« på side 6 til at lære jeres børn om frelsesplanen. Diskuter, hvordan viden om frelsesplanen velsigner jer og jeres familie. Overvej at få børnene til at tegne billeder af frelsesplanen og lade hver af dem forklare en del af den.

Velsignelser ved at studere Kirkens historie

Når I læser artiklen på side 30, kan I drøfte med børnene, hvordan de også kan få et stærkere vidnesbyrd ved at lære mere om Kirkens historie. Hvilke beretninger eller erfaringer fra Kirkens historie kan I dele med jeres familie for at hjælpe dem med at møde deres prøvelser med tro?

Stol på Herren

Læs om bror Milton Camargos erfaringer på side 39. Når I drøfter dem med jeres børn, kan I overveje at spørge: Hvordan viste missionæren sin tillid til Gud? Hvordan viser I jeres tillid til Herren? På hvilke måder er I blevet velsignet, når I har haft tillid til Gud?

Tackling af misbrug

Brug forslagene i artiklen på side 20 til at lære at genkende misbrug, forhindre det og lære børn at beskytte sig selv.

Familiestudiesjov

Jeg vil lede jer frem

Lære og Pagter 78:17-18

Herren vil lede os frem, når vi lytter til ham gennem hans profeter. Men verdens budskaber kan være modstridende og forvirrende. Spil »Gør som jeg gør, og ikke som jeg siger« med familien, som beskrevet nedenfor.

  1. Vælg en person til at være instruktøren.

  2. Instruktøren siger en handling, mens han laver en anden handling. For eksempel siger instruktøren: »Klap i hænderne,« men rører i stedet sin arm.

  3. Familiemedlemmerne skal gøre, hvad instruktøren gør, og ikke hvad instruktøren siger.

  4. Gentag legen, og vær instruktør på skift.

Drøftelse: Synes I, det var vanskeligt at følge instruktøren? Nogle gange kan verdens instruktioner være forvirrende, men Herrens befalinger er klare. Hvad kan vi gøre for at lytte til Herren, når han leder os frem?

Udskriv