2021
Herren har helbredt mig
August 2021


Kun digitalt: Trosskildringer

Herren har helbredt mig

Efter vi har fundet Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, har vi ikke manglet velsignelser.

Billede
ældre mand i Bolivia med hat

Fotografi: Leslie Nilsson

Jeg var syg i mange år. Jeg tog medicin, men min tilstand blev aldrig bedre. Jeg kunne knapt gå hen til næste tværvej uden at stoppe og hvile mig tre eller fire gange. Jeg tænkte, at jeg måske var ved at blive prøvet, fordi jeg ikke tog i kirke.

Min kone, Silvia, og jeg er meget taknemlige over for de brødre og søstre, som hjalp os ind i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige. En bror sagde: »Jeg kommer ikke til at sige til jer, at I skal tage i kirke. Det er Herren, som beder jer om at tage derhen.«

Og sådan kom vi også til at føle det.

Vi omvendte os fra vores synder, da vi blev introduceret til Kirken. Omvendelse er ekstremt vigtig. Vi gav afkald på vores laster og bønfaldt Herren om at tilgive os for vores synder og holde fast i os, indtil vi dør.

Efter vi havde fundet evangeliet og begyndt at deltage i møder, begyndte jeg at få det bedre. Efter vi begyndte at tage i templet, blev mit helbred endnu bedre. Jeg blev endda i stand til at spille fútbol igen. Herren helbredte mig. Min hustru og jeg har stadig fysiske udfordringer, men på grund af vores tro velsigner og styrker Herren os.

Efter vi har fundet Kirken, har vi ikke manglet velsignelser. Vi betaler tiende, og Herren giver os meget mere, end vi kan give ham. Vi er taknemlige for det hjem, han har givet os. Vi er taknemlige for, at vi har nok til at kunne give til de fattige. Vi er taknemlige for det sunde liv, vi har kunnet nyde. Vi er meget lykkelige. Vi elsker og er taknemmelige for Kirken. Vi ved, at den er sand!

Vi ved, at vores liv ligger i hænderne på vor himmelske Fader og Jesus Kristus, så vi beder til vor himmelske Fader flere gange hver dag. Vi ved ikke, hvornår vi skal dø, når Herren kommer efter os, men vi er taknemlige for, at han har vist os vejen tilbage til ham.

Udskriv