2021
De Heer heeft mij genezen
Augustus 2021


Digitaal thema-artikel: Geloofsportret

De Heer heeft mij genezen

Sinds we De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen hebben gevonden, hebben we geen gebrek aan zegeningen gekend.

Afbeelding
oude man met hoed in Bolivia

Foto, Leslie Nilsson

Ik was vele jaren lang ziek. Ik gebruikte medicijnen, maar mijn toestand verbeterde niet. Ik kon de straat niet uitlopen zonder drie of vier rustpauzes te nemen. Ik dacht dat ik misschien werd beproefd omdat ik niet naar een kerk ging.

Mijn vrouw, Silvia, en ik zijn erg dankbaar voor de broeders en zusters die ons hielpen om lid te worden van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. Een broeder zei: ‘Ik ga u niet zeggen dat u naar de kerk moet gaan. Het is de Heer die u vraagt om te komen.’

Zo gingen wij er ook over denken.

We bekeerden ons van onze zonden toen we met de kerk in aanraking kwamen. Bekering is ontzettend belangrijk. We lieten onze slechte gewoontes achter ons en smeekten de Heer om onze zonden te vergeven en ons de rest van ons leven vast te houden.

Toen we het evangelie vonden en naar kerkbijeenkomsten begonnen te gaan, begon ik me beter te voelen. Na een bezoek aan de tempel werd mijn gezondheid zelfs nog beter. Ik kon zelfs weer fútbol (voetbal) spelen. De Heer heeft me van mijn ziekte genezen. Mijn vrouw en ik hebben nog steeds lichamelijke problemen, maar de Heer zegent en sterkt ons vanwege ons geloof.

Sinds we de kerk hebben gevonden, hebben we geen gebrek aan zegeningen gekend. We betalen onze tiende, en de Heer geeft ons zoveel meer dan wij Hem geven. We zijn dankbaar voor het thuis dat Hij ons gegeven heeft. We zijn dankbaar dat we genoeg hebben om aan de armen te geven. We zijn dankbaar voor onze gezondheid. We zijn erg gelukkig. We houden van de kerk, en zijn er dankbaar voor. We weten dat de kerk waar is!

We weten dat onze hemelse Vader en Jezus Christus ons leven in handen hebben, dus we bidden meerdere keren per dag tot onze hemelse Vader. We weten niet wanneer de Heer ons komt halen en onze tijd om te sterven is aangebroken, maar we zijn dankbaar dat Hij ons het pad terug naar Hem heeft laten zien.

Afdrukken