Liahona
Kuinka liittoni saivat syvemmän merkityksen isäni kuoleman jälkeen
Lokakuu 2024


Julkaistaan vain sähköisenä: nuorille aikuisille

Kuinka liittoni saivat syvemmän merkityksen isäni kuoleman jälkeen

Kun isäni kuoli, en tiennyt, kuinka perheemme selviytyisi. Mutta Jeesuksen Kristuksen evankeliumin siunaukset auttoivat minua löytämään toivoa ja selkeyttä.

Kuva
Kristus parantaa sokean miehen

Varttuessani Thaimaassa tunsin joskus olevani outo, koska olin kristitty. Mutta vaikka uskoin eri tavalla kuin useimmat ihmiset ympärilläni, en koskaan tuntenut häpeää enkä halunnut luopua Jeesuksen Kristuksen evankeliumista. Olen aina rakastanut totuuksia, joita se minulle opettaa, ja tein parhaani noudattaakseni niitä.

Mutta sitten perhettämme kohtasi murhenäytelmä. Ensimmäistä kertaa elämässäni minun oli todella päätettävä uskoa yhteen evankeliumin kulmakivistä – Jumalan pelastussuunnitelmaan – sekä vahvistettava uskoani siihen ja pidettävä siitä kiinni.

Minun täytyi rakentaa uskoani uudelleen

Vuonna 2014 perheeni ja minut sinetöitiin Hongkongin temppelissä. Olin odottanut sitä päivää jo kauan ja olin todella innoissani. Mutta pian sen jälkeen kun olimme saaneet kokea tämän ihanan toimituksen, isäni kuoli yllättäen.

Minut valtasi kauhea, musertava suru. En tiennyt, kuinka perheeni ja minä pystyisimme selviytymään isäni menetyksestä. Tuntui kuin kokonainen pala meistä olisi poissa. Kuinka me voisimme kestää elämän ilman häntä?

Kääntyessäni tänä synkkänä aikana taivaallisen Isän ja Jeesuksen Kristuksen puoleen saadakseni lohtua opin, kuinka syventää todistustani pelastussuunnitelmasta ja iankaikkisista perheistä.

Minulle oli aina opetettu, että perheet voivat olla yhdessä ikuisesti, ja uskoin siihen. Mutta vaikean menetyksen kohtaaminen todella ravisteli tätä osaa todistuksestani. Halusin tietää – ja minun täytyi tietää – että näkisin isäni jälleen jonakin päivänä. Minussa heräsi halu oppia lisää iankaikkisia perheitä koskevasta opista.

Presidentti Henry B. Eyring, toinen neuvonantaja ensimmäisessä presidenttikunnassa, on vastikään opettanut:

”Juuri temppelin sinetöimistoimitusten kautta me voimme saada varmuuden rakastavista perheyhteyksistä, jotka jatkuvat kuoleman jälkeen ja kestävät iankaikkisesti. – –

Meille kaikille tulee varmasti koettelemuksia, haasteita ja murheita. – – Mutta kun käymme temppelissä ja muistamme liittomme, me voimme valmistautua saamaan henkilökohtaista ohjausta Herralta.”

Ja se on totta! Kun minun oli todella vaikea tuntea taivaallisen Isän ja Jeesuksen Kristuksen rakkautta elämässäni isäni kuoleman jälkeen, tämän lohdullisen liiton ja siunauksen tutkiminen auttoi minua näkemään jälleen pieniä aavistuksia Heidän rakkaudestaan ja valostaan.

Liittomme yhdistävät meidät Häneen ja toisiimme

Isäni kuoleman jälkeen temppelisinetöimisestämme tuli minulle entistä merkityksellisempi. Ymmärsin, että kaikki liitot, joita taivaallinen Isä kutsuu meitä tekemään ja pitämään, ovat meille suurenmoisia etuoikeuksia.

Liitot eivät ole vain yksinkertaisia lupauksia – ne ovat avain, joka auttaa meitä kutsumaan Vapahtajan voiman elämäämme. Niiden ansiosta voimme edelleen kulkea ja pitää yllä toivoa elämän murheista ja haasteista huolimatta. Koska voin saada enemmän Jeesuksen Kristuksen parantavaa voimaa, voin kestää loppuun asti iloiten ja tietäen, että tulen jälleen näkemään isäni.

Kuten presidentti Eyring lupasi: ”Olipa lopputulos mikä tahansa, temppeliliittojen ansiosta kaikki tulee olemaan hyvin.”

Olen hyvin kiitollinen Jeesuksen Kristuksen evankeliumista ja sen tuomasta jatkuvasta toivosta ja rauhasta etenkin silloin, kun tarvitsen rauhaa epävarmuuden ja menetyksen hetkinä. Tunnen yhä surua, mutta liittoni lämmittävät sydäntäni ja auttavat minua jatkamaan eteenpäin tuntien toivoa.

Kannustan sinua pohtimaan tekemiesi liittojen merkitystä ja sitä, kuinka ne yhdistävät sinut taivaalliseen Isään ja Jeesukseen Kristukseen joka päivä. Tiedän, että aivan kuten Vapahtaja kulkee kanssani liittopolulla, Hän kulkee myös sinun kanssasi, kun käännyt Hänen puoleensa.

Tulosta